himen, ho tinc molt petit?, primera vegada
hola! primer de tot moltes gràcies per la vostra feina :))
fa uns mesos que tinc parella i ja hem tingut contacte sexual, pero no hem practicat la penetració mai.
jo, tot I creure que estic preparada, em fa molta por que no m'hi quepiga.
Algunes amigues m'han comentat que potser és l'himen i tot aquest tema de la virginitat, que amb el primer cop sem trencarà aquest tel i tal.
La veritat és que em fa por, fa un mes tot just m'he pogut posar el primer tampó sense dolor, amb prou feines m'hi caben dos dits i depèn cop em fa molt mal.
Amb la meva parella no tenim cap tipus de pressa, però als dos ens agradaria donar aquest pas.
És veritat que existeix l'himen i que es trenca? És estrany que amb la meva edat no m'hi quepiga mes que dos dits i només just a l'entrada?
Laura Centellas

Hola,
gràcies a tu pel comentari :)
És important no tenir pressa ni pressionar-se, ja que la finalitat de les relacions sexuals ha de ser gaudir, no patir!
L'himen sí que existeix i és una tela fina i elàstica que rodeja el forat vaginal. Cada himen pot ser diferent, pot ser més prim, més gruixut, tenir més obertures o no. Per aquest motiu en alguna ocasió es pot trencar, ho sabràs perquè sagnaràs. No té per què passar, en cada cas és diferent.
No és estrany que no puguis introduir-te dos dits. No hi ha una edat en què s'hagin de dur a terme unes pràctiques a nivell sexual en concret. Cada persona viu la sexualitat com vol i quan vol. És habitual que les primeres vegades d'introduir-te tampons sigui més complicat i com que estàs tensa produeixi més dolor. Pel que fa a les relacions sexuals o quan et masturbes és important que el cos estigui prou excitat, perquè no faci dolor la penetració. Com molt bé has dit és important no tenir pressa i anar provant a poc a poc quan el cos ho senti, i no hi ha un ritme o moment en concret per fer-ho.
Moltes gràcies per la consulta i una abraçada!
La Laura Centellas