Sobreestimulacio sensorial
Hola, soc una noia autista i ara mateix estic a Madrid a casa dels meus avis. Hem vingut en avió i hem portat motxilles no gaire grans, per aquesta raó no he pogut portar algunes coses que faig servir cada dia i que m’ajuden a viure millor.
La cosa que no he pogut portar per falta d’espai ha estat un antifaç de dormir, però no un de normal sinó un que es connecta per bluetooth i que és més graf del normal. Aquest antifaç el faig servir per les nits ja que evita que em molesti la llum i també em permet escoltar un podcast específic ja que si no ho faig el meu cervell comença a pensar i si repensar coses i no em permet dormir adequadament. Per dormir a casa dels avis he de compartir una habitació molt petita amb el meu germà, jo dormo a la part de dalt d’una llitera que es mou molt i a l’habitació hi ha una finestra que per la nit està oberta i per allà entra molta llum i molt soroll del carrer ja que els fanals estan encesos i hi ha gent al carrer amb música, al cotxe o cridant i parlant (soc hipersensible al soroll i una mica a la llum també).
I a part de l’antifaç, tampoc he pogut portar DAP peluix, que és una cosa que també M’ajuda molt a dormir.
A part d’aquestes dos coses també havia de portar algun fidget toy però m’he en descuidat i per això he acabat amb els braços, les camises, el coll i la cara rascada sense donar-ne conta. També he estat a punt de colapsar i només porto dos dies aquí, encara em falten 3.
També m’he deixat els taps per l’aigua. Probablement un dia anirem a la piscina i jo no tindré taps que em protegeixin del soroll!!!
En tinc uns però no es poden mullar, si es mullen deixen de funcionar correctament.
A part hi ha molta gent i estic tot el dia al menjador amb la gent que ve i se’n va perquè a l’habitació on dormo no hi ha espai ni aire acondicionat. Al menjador està tot el dia la televisió encesa amb el volumen alt i em molesta molt i la gent parla molt fort. Des-de l’habitació s’escoltà tot el que pasa al carrer i es horrible!!!!!!
No se que fer, penso que acabaré colapsant i en crisis o bloqueig!!!
Necesito algun Consell urgent i algun altre consell sobre no tornar a oblidar les coses importants siusplau
Gracies
Laura Centellas

Hola Consultora!
Gràcies per escriure'ns!
Pot ser que ara ho vegis tot negre perquè no has pogut portar els teus imprescindibles per a aïllar-te de la forta estimulació sensorial de casa els avis, intentaré ajudar-te a buscar solucions però tingues en compte que jo no sé exactament quina és la situació i com t'afecta, m'en faig una idea, però al final la que trobarà les millors solucions per a tu seràs tu mateixa.
La meva recomanació, primer de tot, és que parlis amb els teus àvis, és important que sàpiguen que el volum alt a la TV i les visites a casa t'incomòden i desestabilitzen, potser ells no en son conscients de que t'estàn molestant, o potser si que ho veuen però no saben fins a quin punt et pot arribar a afectar tota aquesta estimulació constant.
Pel que fa a l'hora de dormir, pots provar de tapar-te els ulls amb un mocador i utilitzar uns cascs normals per escoltar el teu podcast. Si molesta molt tenir la finestra oberta podeu provar de tancar-la (persiànes inclòses si disposeu) i tenir oberta la porta per tal de que entri l'aire acondicionat del menjador.
Si no has portat cap peluix intenta substituir-lo temporalment per alguna cosa suau, un coixí o una peça de roba. Pel Fidget Toy el mateix, busca algo que t'ajudi a mantenir les mans ocupades, pot ser un clauer per exemple.
Per la piscina, potser pots optar per posar-te els taps només quan ets fora de l'aigua, o portar-los tota l'estona pero no capbussar-te.
La millor opció és posar-te en marxa i començar a buscar i a provar què et pot anar millor.
Aquests 3 dies passaràn  i ja sabràs que a partir d'ara, sempre que vagis de vacances serà molt important emportar-te el teu antifaç, els taps i tot el que t'ajuda a estar més tranquil·la.
Espero haver-te ajudat, d'aqui poc tot tornarà a la normalitat.
La Laura Centellas