Em sento sol...
Hola! Soc un noi de 16 anys, homosexual que mai ha tingut parella. Fa uns 5 mesos que em sento sol, molt sol. Aquesta sensació ha anat augmentant al coneixer un noi (homosexual també) que m'agrada bastant. Tinc la sensació que no li podré agradar mai, ja que no em considero guapo... No se com parlar-li en el institut, ja que sóc molt tímid. Que podria fer? Com puc no sentirme sol? Gracies per adelantat :)
Elena Crespi

Hola anonimuuus, com estàs?
Primer de tot, gràcies per la confiança.
Dius que et sents sol però no sé si ho dius perquè mai has tingut parella o perquè ets homosexual (o les dues coses).
Si et sents sol perquè ets homosexual, primer de tot, et demanaria qui sap del teu voltant que t'agraden els nois? no sé si ho has pogut dir a casa o als amics i amigues. És important que puguis normalitzar la teva orientació sexual dient-ho a qui tinguis al voltant, quan et sentis preparat.
Et recomano la web d'un company i amic meu, en Gabriel J. Martin, que treballa en el món de la psicologia gai i escriu moltes coses sobre el tema i potser et pot orientar:
I si et sents sol perquè mai has tingut parella, doncs comentar-te que, amb 16 anys, és molt normal que no n'hagis tingut mai cap. Potser hi ha gent del teu voltant que ja n'ha tingut o en té però el més important no és l'edat a la que es comença a tenir parella sinó si la parella que trobes t'agrada, et convé i et fa feliç. El més important és que tingui s clar quin tipus de parella voldries tenir perquè quan arribi la detectis bé.
Si t'agrada aquest noi, no has d'actuar de manera molt diferent. Potser si aconsegueixes parlar-hi una mica més cada vegada et sentiràs més còmode i aniràs perdent la timidesa. Tots som tímids i tímides quan parlem d'amor i quan no coneixem bé a algú. Per tant, intenta parlar-hi i anar-te fent amic seu. No sé si està en el teu entorn, si teniu la mateixa edat... això potser ajudaria. O que t'ajudi algu que coneguis i que el conegui a ell també!
Sort!
Elena Crespi i Asensio - www.elenacrespi.com