Com puc ajudar?
Tinc una amiga de l'escola que s'autolesiona sovint ment, a tingut diferents nòvios tòxics de varios anys més grans que ella i el seu pare la toca de manera sexual. No sé com la puc ajudar i no ho sap ningú només jo. Ella també publica coses que només puc veure jo i algunes persones més i sovintment pública vídeos d'ella plorant amb algun cúter O cosa afilada a la mà i dient q la vida és una merda i dient q cada cop falta menys. Estic preocupada i no sé com ajudar-la, tampoc menja quasi mai, no sé com si fa a casa però a l'escola ni porta esmorzars ni a l'hora de dinar menja. S'empra amaga la pantxa i algun moment jo l'he intentat animar i ella ma dit que estaba grassa, però ella es super prima, osigui no de manera esqueletica però sí que està prima. Si podríeu dirme alguna cosa... Gràcies
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per compartir aquest fet amb nosaltres!
Sembla ser que la situació de la teva amiga és realment dificil i necessita ajuda. Tu la pots ajudar fent-li costat, parlant amb ella i donant-li el teu suport.  Tot i això, no és la teva responsabilitat que la teva amiga estigui bé o millori, li pots recomanar anar al psicòleg o parlar amb la familia o algun/a professor/a. El més important és que ella se n'adoni que la situació no pot continuar així i tingui el valor de demanar ajuda o denunciar els fets que comentes del seu pare. El problema aquí és que si una persona no vol rebre ajuda professional de manera voluntària no es pot portar a teràpia  (a no ser que sigui un cas extrem).
Molts ànims, espero haver-te ajudat!
La Laura Centellas