Sortir de l’armari i l’avia
Hola
Jo sóc una noia lesbiana i fa pic més d’un mes que tinc nòvia.
Els meus pares, amics i alguns familiars propers ho saben però la meva avia no, no li he dit i no vull fer-ho, el meu pare també m’ha dit que no li digui res.
La meva avia no entén que dues persones del mateix sexe o del que sigui es puguin estimar i estar en una relació romanticament.
Ja he tingut discusions amb ella perquè segons ella tot el que diu és veritat encara que realment no ho sigui i segons ella sempre te raó encara que realment estigui equivocada entre d’altres coses.
El problema que tinc amb ella sent una noia lesbiana amb una xicota és que sempre que la veig em pregunta que si ja tinc novio, que si no em van els nois al darrere, que si vol que li enviï una foto de mi a la piscina a un noi que no veig des de 1r de primària (el curs que ve faré 4t d’ESO), …
M’incomoda que em pregunti i digui aquestes coses encara que és veritat que ella no sap que soc lesbiana i tinc novia però no li vull dir perquè la conec des-de sempre i no vull que s’enfadi amb mi…
Que puc fer?
Laura Centellas

Hola,
Has de fer el que tu sentis que és millor per a tu. Opcions n'hi ha moltes. Pots fer un llistat de totes les opcions que tens i apuntar avantatges i desavantatges de cada una. Per exemple:
- dir-li a la meva àvia que soc lesbiana i que tinc parella. Avantatges: sentir que puc ser jo davant la meva àvia, que no em pregunti pels nòvios... Desavantatges: que s'enfadi amb mi...
- Seguir com fins ara. Avantatges: que la meva àvia no s'enfadi amb mi... Desavantatges: que em pregunti pels nòvios, dir-li mentides...
- Dir-li que no m'agrada que em demani pels nòvios (sense dir-li que soc lesbiana). Avantatges.... Desavantatges...
...
I així anar fent un llistat d'opcions que existeixen i plantejar-te quins avantatges i desavantatges té cada una per decidir quina creus que és la millor per a tu.
Esperem que et serveixi! Una abraçada!
La Laura Centellas