Ansietat cada cop que surto i necesitar tenir tot sota control
Hola Bones escric aixo per que ha arribat un punt on la situació es insostenible, tant per mi, con per als meus pares , com per als meus amics, jo mai he sigut sociable, sempre he sigut de tenir pocs amics pero fins fa un any tot anaba mes o menys be . la cosa es que fa un any vaig patir bullgy per part d'una compaña d'un curs de neteja que estaba fent i entre moltes Altres coses en va dir que yo m'anava a quedar suposadamennt " sola al Carrer de nit""que anaba a parlar amb els meus pares per que no em vinguin a buscar "..(visc al mig del bosc sense acces a transport public i els meus pares en porten a tot arreu ), que si va a cambiar una clau per que no pugii entrar ... I un milio de tonteries mes . La cosa es que Abans de que pases aixo jo confiaba amb els meus pares de que em vindrien a buscar a la hora que habiem acordat( ja que MAI m'han deixat sola ) pues des d:aquesta "broma " a casa es un sinfín de baralles cada cop que quedó amb algu tipus :" como me dejes sola veras " " que yo sols no me voy a quedar "" pero seguro que vas a venir " "pues yo paso y no salgo " fins al punt que els meus pares s'han arribat a enfadar amb mi per que , segons ells " no m'han donat mai motius per pensar aixi " , inclus acabo plorant i quedarme a casa " per no tenir ansietat ". L'altte cosa que em pasa es que necesito tenir-ho tot organiztat , osea em posa molt nerviosa els plans d'imprevisto o que es parlin certes coses a ultima hora, per exenple he quedat suposadamennt dimecres i encara no se a quina hora i a on , ho intento parlar amb els meus amics i diuen que " vamos viendo" y a mi aixo m'estresa molt, aquesta tarda he acabar plorant per aquest tema . Tambe he arribat a cancelar plans pel fet d'estar agobiada i hostia es que prefereixo no sortir a tenir ansietat cada cop que quedó, prioritzo estar tranquila .... Hi ha alguna solución pero gestionar l'ansietat? Estic farta d'estar cada cop que surto amb amics igual
Laura Centellas

Hola Consultora! Gràcies per compartir aquest fet.
Sembla que a partir d'haver patit bullying per aquesta persona, se t'han generat unes inseguretats molt concretes relacionades amb les seves amenaçes de que "et quedaries sola".
La seva burla ha acabat afectant-te de veritat i el teu subconscient t'ho recorda cada cop que has de fer plans o sortir de casa.
La meva recomanació és que acudèixis a un/a professional de la psicologia per poder tractar aquest tema en concret, com més triguis a posar-hi remei més et costarà sortir i socialitzar.
No serveix de res que et digui que "els teus pares mai s'oblidaràn de venir-te a recollir", ja que dins teu hi ha un gran dubte respecte aquest tema, generat per les males intencions de la persona que et va fer el bullying.
Pot ser que aquest trauma hagi generat una necessitat de control molt potent sobre la teva vida, però si hi treballes amb ajuda professional segur que els nivells d'estrès i ansietat disminuiran.
No tinguis por d'explicar perquè et passa això als teus familiars i amics, en moments complicats és molt important poder comptar amb els teus per a sentir-te acompanyada.
Mentre no puguis acudir a teràpia, et recomano que realitzis exercicis que alliberin estrès, ja sigui meditació, pintura, lectura, esport, etc.
El proxim pas serà fer front a aquestes inseguretats i pensaments negatius i tornar a confiar.
Espero haver-te ajudat.
La Laura Centellas