El xat amb un "desconegut"
Hola! Hi ha una cosa que m'angoixa molt i necessito consell plis. Perdoneu la parrafada que ve a continuació, però per a mi és un assumpte important.
Sóc una noia de 18 anys acabats de fer. Fa cosa de quasi dos mesos vaig tenir una conversa a Twitter (X) sobre literatura arrel d'una pregunta que feia algú sobre algun llibre (no recordo exactament de què anava el tema, però bé, és irrellevant).
El cas és que vaig preguntar a un perfil dels que estava a la conversa si el podia obrir per DM (xat privat) perquè ell havia dit que va començar la carrera d'història i em va fer curiositat (m'encanta la història).
Vam començar a parlar per privat i vam anar agafant confiança. Vam passar a parlar a diari durant un parell de setmanes. Parlàvem sobre història, pel·lícules, llibres, música i de tot. També ens explicàvem com havia anat el dia i coses així. Jo anava amb compte de que no sabés cap dada meva més enllà del meu nom de pila i que sóc catalana. He rebut moltes xerrades sobre internet segura i coses així. I de fet, la feina de la meva mare està relacionada amb la justícia i sé que hi ha molts casos de delictes com agressions sexuals, entre altres, que comencen precisament contactant amb un desconegut per XXSS.
Llavors, jo anava amb molt de compte i em començava a fer mal rotllo això de parlar amb un desconegut. Máxime perquè em va dir que ell tenia 33 anys. Em va preguntar la meva edat perquè ell creia que jo tenia entre 30 i 40 anys (m'ho va dir). I jo li vaig dir que preferia no dir-li la meva edat. I ell, com en tot moment, es va mostrar respectuós amb les meves reticències i ho va recolzar i tot perquè entenia que no em sentís còmode donant informació meva (aquesta conducta seva és una cosa que em tranquil·litzava, francament, el fet que no insistís en que li digués res meu).
Al final, vaig decidir preguntar a un amic meu que n'opinava al respecte i em va dir que a ell li semblava una barbaritat que parlés amb un home d'aquesta edat. Perquè a més les converses ja no eren merament "intelectuals" sinó que compartíem escrits nostres i coses així i xerràvem de coses més profundes. I molts dels escrits que m'enviava ell eren "pujats de to". És a dir, ell acostuma a escriure relats eròtics o quasi. Tot i que m'ha enviat també alguns que no ho eren en absolut. I ell de vegades també fa alguna broma o comentari amb referències sexuals que no m'importaria en absolut en altres circumstàncies, però el problema és que com no conec aquest home més enllà del xat, estic súper alerta i súper paranoica. I el meu amic deia que no li semblava gens normal que aquest home m'enviés poemes o escrits amb connotació sexual. Aleshores, com jo tenia la sensació d'estar fent alguna cosa dolenta (perquè a més imaginava que els meus pares s'escandalitzarien si se n'assebentaven i tenia la sensació d'estar amagant-li's una cosa dolenta), vaig decidir que havia de tallar el tema. Així que vaig confessar-li a aquest home que jo en realitat tenia 17 anys i que la situació no em feia sentir bé. I ell, respectuós com sempre, va ser el primer en dir "si no et sents bé, deixem de parlar, que l'important és que estiguis còmoda". I li vaig dir que si volia comentar-me alguna cosa puntual vale, però que no volia allargar més en el temps aquest costum de parlar a diari. I això vam fer.
El problema és que fa cosa d'una setmana jo estava de "baixona" i necessitava parlar amb algú. I vaig decidir obrir-lo. Em va animar força. I des de llavors hem tornat a això de parlar quasi a diari.
Com no sabia a qui consultar (volia parlar amb un adult però amb els meus pares no podia), vaig escriure un whatsapp a un ex-professor meu de l'institut, que em va donar ell el seu número i més o menys hem mantingut un contacte mínim. El problema és que aquest home compta com a adult a mitges, perquè és bona gent però la sensatesa no és el seu punt fort i no té cap fill. Així que el que em va dir no em va aclarir gaire res, tot i que li agraeixo la intenció.
Així que vaig prendre una decisió: explicar-li tot això a la meva mare amb calma i resar perquè no s'espanti/s'enfadi/em prohibeixi Twitter. Al cap i a la fi, si no estic fent res dolent, la seva reacció no pot ser per a tant. I si sí que he fet alguna cosa greu, em quedo més tranquila si ho sap.
També hi ha un altre problema. I és que jo tinc AACC (que probablement té a veure amb que ell pensés que jo tenia més edat) i em costa una mica trobar persones amb qui m'entengui tant com amb aquest home. I, sincerament, ell no sembla un boig ni una mala persona. M'ha explicat moltes coses sobre ell, la seva forma de veure les relacions humanes, com va païr la mort de sa mare (va morir fa anys ja) i coses així. I amb el que m'explica i els seus escrits, sembla una persona meravellosa i molt sensible. I a causa d'això, m'està començant a "agradar" massa. És a dir, he començat a tenir certa sensació com de desig sexual cap a ell (i cada cop que llegeixo el seu últim escrit em mossego el llavi i m'imagino fent l'amor amb ell). I també certa sensació d'agradar-me com a persona. No enamorament (això són paraules molt fortes), però sí certa atracció cap a la seva persona. Sóc conscient de que no seria recomanable tenir cap relació amb ell (sobretot, sobretot, per la edat. Però és que a sobre és espanyol però viu fora d'Espanya quasi tot l'any). Ni tan sols quedar amb ell crec que fos recomanable. Però d'altra banda tinc una sensació de "tant de bo sí". I ara mateix el meu cap és com un bombo ple d'incoherències i això m'està matant.
En primer lloc, el que més em preocupa és això de dir-li a ma mare (que espero que almenys m'ajudi parlar amb ella), que em fa molta por dir-li perquè a més aquesta història ja té temps i faig tard.
D'altra banda, què faig amb l'individu del xat, que em tracta súper bé però em duplica l'edat? Segueixo parlant amb ell i ja? Tallo qualsevol contacte (ell ho entendria perfectament, però això em faria MOLT mal)?
Què en penseu? Aquesta història té alguna importància o és una bestiesa? M'he tornat paranoica amb tantes xerrades a l'insti sobre els perills d'internet? Com li explico a la meva mare (no sé com abordar el tema)?
Moltíssimes gràcies i disculpeu la súper parrafada, és que necessitava que s'entenguessin bé el context i les circumstàncies
Laura Centellas

Bona nit Consultora!
Gràcies per compartir amb nosaltres aquesta història.
Primer de tot dir-te que no has fet res dolent, has parlat amb una persona que t'ha transmès coses que t'han fet sentir bé.
Dit això, en aquest cas l'edat és important ja que ets menor d'edat i pel que dius, les intencions d'aquesta persona poden anar més enllà de l'amistat.
És molt important que li expliquis a la teva mare, pot ser que al principi s'espanti, i és comprensible, però intenta transmetre-li de la mateixa manera que ens ho has plantejat a nosaltres, que al cap i a la fi és la veritat. Vas començar a parlar per un interès intel·lectual i s'ha convertit en algo més.
Les relacions per xxss són complicades, més que res perquè no saps realment qui s'amaga darrera d'aquesta identitat, no saps si realment tot el que t'explica és cert, per tant, segurament la millor opció serà mantenir les distàncies.
El més segur per a tu seria tallar la relació, s'entén que et fa mal i que pot ser molt complicat, per això, potser et serà més fàcil anar deixant espai amb aquesta persona i centrar-te en altres coses importants de la teva vida.
Quan tinguis moments de "baixon" pots recórrer a la teva familia o als teus amics, el més important és que sàpiguen pel que estàs passant per no haver de passar-ho sola, ja que es fa molt feixug.
Respecte l'última pregunta, aquesta història no és cap bestiesa, es algo que et preocupa i que has fet molt bé d'expressar-ho. A més, si la teva intuició et diu que algo no va bé, està bé revisar-ho i reflexionar-hi.
Tu tens el control sobre les teves decisions, així que sempre intenta escollir aquella que et serà beneficiosa a llarg plaç.
Pot ser que la xerrada amb la teva mare sigui incòmode, però també pot ser que arrel d'això la vostra confiança augmenti i et sentis més segura d'explicar-li les coses.
Pot ser que al principi, quan tallis la relació, et faci mal, però estaràs optant per la teva seguretat i d'aqui un temps estaras tranquil·la sobre el tema.
Espero haver-te ajudat.
La Laura Centellas