Plaer i masturbació
Hola,
Faig aquesta consulta perque estic preocupada. Porto molt temps amb aquest tema i encara no sé solucionarlo. La cosa es que jo abans de tenir novio no m'havia masturbat mai. Quan en vaig tenir, vaig pensar que seria important experimentar jo primera amb mi mateixa, per després poder-li explicar a ell què era el q m'agradava i com ho havia de fer (els dos som inexperts). El que passa és que no em sé masturbar. M'he mirat vídeos, he llegit informació, i he provat diferents coses pero es com q no m'excito. Em toco però no noto res gaire especial, i m'avorreixo. Posar-me els dits no em genera res, però amb el clítoris tampoc sento gaire cosa diria. Quan estic amb el meu nòvio, pero, si que m'agrada més i sento més plaer. No és que ell faci res diferent que jo, però nose pq amb ell sento alguna cosa (tot i que mai arribi a lorgasme) i jo sola no. M'he d'excitar abans de masturbar-me? Com ho puc aconseguir?
He de dir que tampoc mai sento que tingui la necessitat de masturbar-me, no se si es normal. Més q res ho faig pq tinc curiositat i m'agradaria poder gaudir d'una cosa que a la gent li agrada. No sé si sóc rara o que, pero si teniu algun consell per ajudar-me m'agradaria molt. Porto ja molt temps preocupada per això.
Moltes gràcies!
Laura Centellas

Hola,
Com sempre diem és important no forçar-nos a fer res que no ens vingui de gust, el cos és intel·ligent i quan vol una cosa la demana. En cap cas ets rara, tothom viu la sexualitat diferent i totes les maneres són vàlides.
Existeixen dos tipus de desitjos: el desig actiu (l'impuls/ganes o necessitat de tenir sexe) i el desig reactiu (comença que no tens ganes de tenir sexe, però amb algun estímul es pot activar). Per tant, el desig pot sortir de forma natural o podem buscar maneres per activar-lo.
Algunes d'aquestes maneres podrien ser: buscar maneres per sentir-te més atractiva i sensual amb tu mateixa (des de l'aspecte físic fins a fer activitats que et facin pujar l'autoestima), jugar amb la teva sensualitat (emmirallar-te, ballar, acariciar-te), tenir fantasies sexuals (imaginar-te coses que t'agradarien que passessin i que t'excitin, encara que no es duguin a terme), tenir una trobada amb la teva parella i preparar un espai íntim i acollidor (música,  encens, temperatura càlida...), fer algun joc on cadascú pugui compartir quines fantasies té o quines coses li agradaria que li fessin a
nivell sexual
i experimentar-ho a poc a poc sense pressions, aquestes trobades també les pots tenir amb tu mateixa i trobar un lloc segur i donar-te temps per acariciar-te, explorar-te... També pots  utilitzar joguines sexuals, fer jocs sexuals amb la teva parella... Les opcions són infinites.
I sobretot, no t'oblidis que no hi ha una única forma de viure la sexualitat, així que troba la que a tu et faci sentir més a gust, independentment del que facin els altres.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
La Laura Centellas