Relació distant?
Hola! Us escric perquè no se a qui recórrer ni qui preguntar. La meva parella treballa els findes fora de la nostra localitat i això afecta a la nostra relació, no podem fer plans,dinar amb la família, sortir amb els amics ni marxar de pont o coses així. Sempre diu que aviat canviarà la situació però portem així molt temps i sempre que està apunt de cambiar i millorar agafa una altra feina o demana que li allarguin el contracte o el que sigui però sempre hi ha la opció de continuar i ella decideix continuar. Arribats aquest punt jo no vull “obligar la” a triar entre la feina o jo però l’estimo molt i no puc continuar així. Sempre que surt algun motiu però continuar amb la feina i m’ho comenta li dic el mateix (que m’estic cansant de la situació, que quan cambaira, que hi han millors feines encara que pitjor pagades etc.) però no reacciona i ja no se que fer, perquè no la vull deixar. Quin consell em podeu donar? Gràcies!
Laura Centellas

Hola Consultor!
Gràcies per compartir la teva situació.
És totalment comprensible que aquesta situació et tingui preocupat, suposo que ha de ser dur no poder veure a la teva parella els caps de setmana, que és quan suposo que tu tens temps lliure i oportunitat de fer plans.
D'altra banda, la teva parella manté aquesta feina per algún motiu, ja sigui per necessitat econòmica, perquè durant la setmana no li va tant bé, perquè li agrada, o pel motiu que sigui.
Tu li pots comentar com et sents i com t'afecta aquesta situació, però també sigues conscient de que és la seva vida, i si ho està fent, sigui pel motiu que sigui, ho hauràs de respectar.
A vegades nosaltres actuariem diferent en situacions similars però hem d'entendre que cadascú té els seus valors i prioritats, que no deixi la feina per tu no vol dir que no t'estimi.
La questió és expressar-ho, parlar-ne i intentar trobar solucions que us vagin bé als dos, per exemple; fer coses entre setmana, proposar dinars els divendres, que algún dels dos es demani festa un dia, etc.
La solució la trobareu entre els dos, perquè pel que dius, els dos esteu disposats a lluitar per la relació, però això no sempre és fàcil.
Pel que has dit, la teva parella té pensat deixar la feina en algun moment, però potser aquest moment encara no ha arribat. Tocarà tenir paciència i esperar si de veritat vols mantenir aquesta relació.
D'altra banda, si realment és tant important per a tu que la teva parella no treballi els caps de setmana, perquè per a tu és imprescindible fer plans junts durant el cap de setmana, la salut mental sempre ha d'anar per davant de tot.
Si veus que aquest fet t'està afectant molt a nivell d'ansietat o pensaments negatius i ja no pots més, podries plantejar-te la opció de deixar un temps de marge per estar sols i reflexionar.
Només tú saps el que més et convé.
Espero haver-te ajudat.
La Laura Centellas