20 anys
Bones, escric perquè tinc 20 anys i el màxim que he fet ha sigut liar-me. Sempre he pensat que cal esperar a algú que em transmeti confiança pel primer cop però vaig esperant i no trobo ningú. Estic començant a fer jo el primer pas però no sé com lligar i ningú ve a mi. Sento que se m'està passant el temps i perdo l'oportunitat de tenir un primer amor adolescent mentre veig tots els meus amics amb parella o lligant cada dos per tres. No sé què fer, algun consell?
Laura Centellas

Hola,
Si tu sents que no ha arribat el moment o la persona no cal que et pressionis o et comparis amb les teves amistats, cadascú viu la sexualitat de manera diferent. Entenem que et passi, ja que és molt comú en aquesta edat comparar-se i tenir dubtes a nivell sexual, és un moment d'experimentació, de canvis, evolució i autoconeixement.
No hi ha cap «tip» per lligar més, simplement et diríem que experimentis i que provis diferents maneres de lligar. Si fins ara no has lligat o no t'ha atret ningú prou, poder podria ser interessant moure't per entorns diferents, relacionar-te diferent amb les persones. La comunicació és una gran aliada, intenta comunica com et sents, el que vols, els dubtes i curiositats que se't generen, les pors, les motivacions...
sobretot no facis res que no et vingui de gust fer per la pressió de tenir «un amor adolescent».
Gràcies per la consulta, una abraçada!
La Laura Centellas