Contacte físic en una relació de parella
He estat de nòvia amb una noia des de fa un mes (soc lesbiana) i sempre ens fem abraçades i coses així. A mi m’agrada que ens fem abraçades i aquestes coses però penso que és extrany perquè amb la majoria de la gent no m’agrada gaire el contacte físic (soc autista i tdah) però amb la meva xicota sí que m’agrada, no sé per que pasa això.
M’agradaria saber si és “normal”.
Gracies.
Laura Centellas

Hola Consultora!
Primer de tot moltes gràcies per compartir amb nosaltres.
Dir-te que dins l'Espectre Autista existeixen variables molt diverses, per això s'anomena ESPECTRE, perquè cap cas és igual i abarca un ampli ventall de condicions.
El fet de que TOTES les persones amb autisme no vulguin contacte físic és un estereotip que no aplica a tothom.
Dit això, que t'agradi tenir contacte físic amb la teva nòvia i no amb les demés persones pot passar a molta gent, amb o sense autisme o TDAH.
Pot ser que el contacte físic (concretament amb la teva parella), en comptes de desestabilitzar-te, t'ajudi a regular-te.
També pot ser que tot i estar diagnosticada d'autisme tinguis necessitats emocionals i afectives, segurament la teva nòvia et fa sentir segura i per aquest motiu t'has pogut obrir i gaudir de les seves abraçades.
En un entorn previsible i poc estressant, amb una persona amb la qual confies, és molt més probable que et sigui més fàcil matenir un contacte físic.
Espero haver-te ajudat!
La Laura Centellas