25 anys
Bones,
Tinc una amiga que te 15 anys i fa temps que s'esta parlant amb un noi que te 25 anys. es van coneixer a un teatre un dia i el noi li diu coses fora de to i tirant-li la canya. la meva amiga li segueix el joc des del meu punt de vista inconscienment del perill ha que el noi sempre li demana per quedar i s'han vist a varies festes pero de moment no ha passat res. aquest cap de setmana han quedat per veure's de festa i el noi li ha preguntat si vol anar una estona amb ell al cotxe despres, i si vol estar una estona sols. la meva amiga a tot aixo li respon un "nose" o li segueix el rollo. jo li he advertit diversos cops del gran gran risc que suposa aixo i ella no m'escolta gaire. nose que fer ara mateix pero estic força preocupat. tambe se que si ella vol, no soc ningu per impedir-li res pero esque el noi segur segur que nomes es vol aprofitar d'ella i tenint en compte que no es coneixen gens be, el que pot passar no m'ho vull imaginar.
merci per la vostra atencio i feina que feu.
Laura Centellas

Hola,
És important que hi posis l'ull, perquè la diferència d'edat és gran i més en aquesta etapa d'adolescència /joventut on els canvis es produeixen molt de pressa i les diferències entre una persona de 15 anys i una de 25 són moltes!
Amb aquesta diferència d'edat és molt fàcil que es doni un rol de poder, és a dir, que el noi major d'edat i el seu context, vida social, hobbies, ambicions... siguin diferents dels d'ella, i que aquest fet li pugui donar un cert poder o privilegi sobre ella, "per la seva experiència vital i/o maduresa" i això fer que la relació no sigui igualitària. A més, pel simple fet de ser home ja parteix de més privilegis que ella.
Pel que expliques sembla que s'està donant aquest rol de poder, ja que la teva amiga es troba indecisa davant de les seves demandes. És important que agafi consciència del poder que té l'altra persona sobre ella i veure com aquest fet fa que ella no tingui o perdi llibertat de decisió (dubti d'ella mateixa, senti incomoditat davant les seves demandes, indecisió, sentir que ha de complaure a l'altra o sentir por  si a l'altra no li agrada la resposta que li ha donat...).
No hi ha una resposta correcta a la teva pregunta i no podem saber amb exactitud quines intencions té aquesta persona ni què és el que li convé més a la teva amiga. En tot cas, pot ser necessari que en continueu parlant, inclús li pots ensenyar la consulta que has fet i aquesta resposta. Mostra-li la teva preocupació, fent-li saber que confies en ella i que el final és la seva vida i és ella qui acabarà decidint, però deixant-li clar que tu seguiràs allà.
Moltes gràcies per la teva consulta, una abraçada!
La Laura Centellas