MASTURBACIÓ, URGENT SISPLAU
Hola, vull parlar de la masturbació perquè és un tema que em preocupa i de fet ja vaig escriure una consulta sobre això, però no va arribar mai.
Em masturbo des dels 13 anys (ara en tinc catorze a punt de fer-ne quinze). Sempre ho faig per fora (o sigui tocant-me el clítoris i tota aquesta zona) perquè no puc fer-me dits.
Quan vaig començar em donava plaer, però mai arribava a l'orgasme, llavors ho feia fins que em cansava i llavors parava. Només em masturbava de tant en tant, diria que pel fet que mai no em corria llavors tampoc sentia res molt espectacular. Doncs bé, aquest últim curs (3r) vaig tenir el meu primer orgasme. No m'ho esperava i quan el vaig tenir em vaig espantar molt, no esperava tenir aquesta sensació de plaer extrem, i llavors vaig decidir que no em masturbaria en molt de temps. Així doncs, durant un temps no em vaig masturbar, però llavors un dia vaig pensar "perquè no? No n'hi ha per tant" i ho vaig fer. Des de llavors vaig començar a masturbar-me amb regularitat i sempre arribava a l'orgasme. Ho feia a la meva habitació, però sovint també ho feia a la dutxa, amb el xorro d'aigua del telèfon. I fins aquí diria que era tot normal, però se me'n va començar a anar de les mans per un motiu:
sempre havia pensat que quan arribava a l'orgasme era com que "acabava", és a dir que no em podia masturbar més perquè no sentiria més plaer i tampoc tornaria a corre'm. Però un dia vaig provar de seguir-me masturbant després d'acabar i vaig adonar-me que sí que seguia sentint plaer i que també podia tornar a arribar a l'orgasme. I crec que va ser aquí on van començar els excessos. Vaig començar a establir una mena de rutina de masturbar-me, després corre'm, i després seguir masturbant-me, tornar a corre'm, etc. I això es va tornar una mena de bucle on, cada vegada que em masturbava, podia estar més d'una hora fent-t'ho, fos quin fos el context i el que realment estava fent en aquell moment (dutxar-me, estudiar, llegir...). I això també va fer que comencés a masturbar-me molt, més d'una vegada al dia. I des de llavors la situació se me n'ha anat de les mans i estic molt preocupada. M'explico.
Actualment no em masturbo cada dia, només els dies que em ve de gust. El que passa és que si un dia em masturbo un cop, no puc parar de fer-ho. És a dir, com que he establert aquesta mena de rutina de seguir-me masturbant després del primer orgasme per tenir-ne un altre, soc incapaç de masturbar-me 1 sol cop al dia. Si ho faig un cop, segueixo i segueixo, no puc parar, i això algunes vegades em porta problemes, per exemple que faig tard als llocs, vaig a dormir tard... A vegades també em passa que si m'he masturbat un cop (encara que m'hagi costat molt parar i m'hagi passat el que acabo d'explicar) al llarg del dia em venen ganes de tornar-me a masturbar, i llavors quan puc, torno a masturbar-me, i així puc masturbar-me com fins a 3-4 cops al dia, durant molta estona cada vegada. Vull aclarir que això només em passa els dies que em masturbo, no cada dia, perquè no em masturbo cada dia. Tot i que a vegades em passa que, igual que si en un dia m'he masturbat 1 cop vull seguir fent-ho al llarg del dia, si un dia m'he masturbat molt, l'endemà torno a tenir ganes de fer-ho.
Bé, no sé si m'he explicat gaire, sé que això és molt estrany, el cas és que últimament he començat a pensar que tinc una addicció a masturbar-me. Fa unes setmanes no sabia que això existia, però vaig mirar un capítol de Sex Education on a un noi li passava i parlaven d'això i vaig pensar "Merda, i si és això el que em passa a mi?" i des de llavors estic molt preocupada i tinc molts dubtes.
Tot això no és normal, oi que no??
És molt raro això que faig de seguir masturbant-me després d'acabar i tenir diversos orgasmes? Com puc aconseguir sortir d'aquest hàbit i no fer-ho??
I sobretot, realment soc addicta a la masturbació?? I si és així, com es cura?? És una patologia real o soc jo que estic paranoica??
Gràcies per llegir tot aquest totxo de text, agrairia que em responguéssiu perquè tot això realment em preocupa i algun altre cop ja he fet una consulta sobre el tema i no l'heu publicat mai.
Gràcies per tot.
Laura Centellas

Hola,
Primer de tot gràcies per fer la consulta i perdona per no haver publicat les teves altres consultes, no les devíem haver vist, ja que intentem respondre a tothom! Responent a les teves preguntes:
Per començar, no hi ha un número establert de quantes vegades és recomanable masturbar-se al dia, perquè cada persona és un món i viu la sexualitat de la forma que més li agrada, per tant, no hi ha una cosa normal o anormal. Hi ha moltes persones que quan tenen un orgasme en volen i poden tenir més d'un i és una cosa fantàstica i estupenda!
No és tan important els cops que et masturbes al dia, ja que pot dependre de molts factors (sexe, edat, cultura, situació sentimental, estat anímic...) i pot anar canviant al llarg de la vida, sinó que l'important és valorar fins a quin punt això suposa un problema per a tu.
Si sents que és un fet que et genera molt malestar (baixa autoestima, alteracions en les pràctiques sexuals, incapacitat d'arribar a l'orgasme, pràctiques sexuals problemàtiques...) i que hi ha una necessitat incontrolable per masturbar-te i això provoca que es vegin afectades tota la resta de coses del teu dia a dia, seria important que et dirigissis a una professional de la sexologia per fer teràpies  individuals
i/o grupals. D'aquesta manera et podria ajudar a trobar la teva forma de gaudir de la masturbació, com un plaer més de la vida!
Des del consultori no podem posar etiquetes, ja que no fem un acompanyament terapèutic com a tal i tampoc tenim suficient informació. El que et podem suggerir és que et preguntis per quin motiu o amb quina finalitat et masturbes. Darrere de tots els excessos a vegades es poden amagar sentiments d'angoixa, nervis o d'altres emocions que no es volen veure i sentir i que, per tant, queden camuflades darrere d'altres activitats, com en aquest cas podria ser la masturbació. Abans de masturbar-te preguntat: com et sents? Amb quina finalitat et masturbes? Què passaria si no ho fessis?
I per acabar: NO ESTÀS PARANOICA, estàs preocupada i és el més habitual, ja que la informació sobre educació sexual que rebem és nefasta. Així que no dubtis a preguntar, experimentar i qüestionar fins a trobar la forma de viure la teva sexualitat de la forma que més t'agradi!
Una abraçada ben gran i gràcies per la consulta!
La Laura Centellas