Pare infantil
Bona nit,
El meu pare té el caràcter de nen petit amb rabieta. Des que tinc consciència que és així.
Sempre s'han de fer les coses al seu gust perquè si no crida. Sempre demana com permís a la meva mare, si cada aliment que menja li farà mal, si se li ha trencat alguna cosa si passa res, que li fa mal no ser què...
Encara que estiguem 8 persones en un lloc i tots preferim que una cosa es faci d'una manera, si no es fa com ell diu estarà tota l'estona renegant.
Es comunica cridant.
Quan ens trobem en familia té 3 únics temes de conversa. I no surt d'aquí: política, economia i aixi. Però no és mai debat obert. És de queixar-se sempre del mateix.
I al dia a dia és igual. Té com un nombre de frases i te les diu cada dia, i en 23 anys ja no les puc sentir més. Perquè es cada dia, cada dia. I no ho exagero.
Tenen bona relació els meus pares, però la mv mare a vegades tb està al màxim i jo soc com el suport i deixo de tenir la mv vida per estar allà per recolzar mentalment.
Existeix algun transtorn? Seria com un PeterPan, però de 3-4 anys, amb rabietes, permanent.
Laura Centellas

Hola!
Ostres! Des d'aquí no podem fer cap tipus de diagnòstic, ens falta informació.
Però sí que et podem ajudar a centrar una mica les coses. La teva mare és adulta i ella ha d'aprendre a resoldre els seus conflictes de parella. Per molt que l'estimis i vulguis ajudar-la, potser tu no ets la persona adequada per escoltar les seves queixes i ser el seu suport. No trobes?
En una relació materno-filial és important mantenir l'ordre i la mare ha de cuidar la filla, donar-li suport i deixar-la marxar a viure la seva vida. En canvi, segons el que ens expliques, tu deixes de fer les teves coses per estar al seu costat. I no és just. Ella ha escollit aquesta parella i si no és una relació que aporti benestar, ella haurà d'escollir...
Pel que fa a tu, potser hauràs d'aprendre a posar distància emocional amb el teu pare. Sembla que ja el coneixes força, per tant, l'exercici serà que no ho visquis com quelcom personal. Que intentis posar-hi el màxim de distància possible i que no et facis teves les seves exposicions públiques.
Si creus que el teu pare necessita ajuda professional i una valoració psicològica, potser l'hi pots plantejar. Des del malestar, des dels crits, des de la no entesa entre vosaltres dos.... però serà ell qui decideixi si vol fer aquest pas o no.
Ens sap greu no poder-te donar la recepta màgica, però fent aquests moviments veuràs que et descarregues una mica de tota aquesta càrrega familiar que no et pertoca.
Una abraçada!
La Laura Centellas