Urgent...
Fa temps vaig escriure pero mai m'han contestat al missatge...
Bueno, el cas es que fa temps que tinc un problema amb el menjar, el cos i l'estat d'ànim. Aquets últims dies per no dir mesos han sigut una mica extranys. He tingut problemes a casa i la meva mare em vol fer fora i digemne que no esta gaire bé animicament i aixo fa que ens cridi a mi i al meu germà, des de fa unes setmanes que nomès be uns dies a casa i marxa i ens deixa sols. El meu germà treballa casi tot el dia i torna tard a casa i bueno, em quedo sola a casa i digem que les coses no van gaire be perque al estar sola em menjo molt el cap i al final ho acabo pasant malament i em donen atacs d'ansietat, m'acabo autolesionant i com que ningú menja a casa perque treballan o perquè directament ni venen no acabo fent ni menjar per mi, la veritat es que des de sempre que no he menjat gaire, des de petita que nomes feia dinar i sopar i bueno, ara no en faig cap o nomes un... aixo no es que em tingui molt preucupada pero cuant el meu germà be a casa mira si he menjat o no aixi que poso plats a la pica bruts per fer com que he menjat. Pero esque no tinc gana, es la veritat si nen tinges ja menjaria alguna cosa pero soc incapaç de menjar algo. Fa poc em vaig tornar a pesar i habia baixat uns 10 kilos en menys d'un mes i a casa el meu germa em va preguntar si tenia algun problema amb el menjar i ho vaig negar i no se com arreglar-ho.
Vaig estar ingresada varies vegades no per TCA pero sempre m'acabaven posant una sonda perque veien que no menjava i ara que he fet 18 m'han dit que entrare a hospital de dia per segon cop, estic bastant espantada perque hi ha llista d'espera i porto 4 setmanes que cada setmana vaig a urgencies pero de veritat es que no se com fer-ho. Em fa por entrar al hospital de dia i mes d'adults perque realment no se si ho vull cambiar, el que em preucupa es que no tinc gana, abancs en tenia pero igualment no menjaba i ara no tinc ni gana i la veritat que no men enrecordo de menjar porque no veig la necessitat. Volia saber una mica el perque no tinc gana, com ho podria solucionar, si m'he d'allunyar de la meva mare per tot el que em diu o em fa i si reslment em poden ajudar a hospital de dia ja que no tinc gaire confiança en que ho facin perque el primer cop que hi vaig anar em van fonar l'alta perque habia esgotat tots els recursos.
Finalment donar les gracies per la feina que feu i disculpes per el text tant llarg🫶
Laura Centellas

Hola, moltes gràcies per explicar-nos tot el que et passa. En primer lloc, animar-te que, tal com has fet escrivint-nos a nosaltres (senyal que vols arreglar tota aquesta situació), agafis aquesta valentia i energia i la dirigeixis a posar-hi solució. Per tot el que ens expliques i com que dius que potser entres a l'hospital de dia, cal que sàpigues que allà hi ha molt bons professionals que estan disposats a ajudar-te en tot el que necessitis, però perquè l'hospital de dia, o qualsevol altre, recurs funcioni el primer que es necessita és que tu hi confiïs. A un hospital de dia si hi confies i intentes amb honestedat explicar tot el que sents i penses, segur que et podran ajudar. Puc imaginar-me que amb tot el que ens has explicat la situació és molt delicada i mai hem de deixar que ningú ens parli malament, però deixar de menjar no és la solució. Com expliques ara dius que ja no saps ni el que és tenir gana o no tenir-ne, això és senyal que un ingrés et pot ajudar a estabilitzar-te, trobar solucions i sobretot respostes al que t'està passant per poder sortir-ne com més aviat millor. També és important que li expliquis al teu germà el que et passa i a qualsevol persona adulta de confiança que et pugui fer costat, per acompanyar-te en els moments difícils, recolzar-te i abans d'entrar a l'hospital de dia i fer que aquestes setmanes estiguis més ben acompanyada. Recorda que no menjar MAI és la solució i el que està passant no és culpa teva. Però sí que podem intentar solucionar-ho. T'aconsello també que si ho necessites, ens contactis a l'entitat (Associació contra l'Anorèxia i la Bulímia 93 454 91 09) i allà t'escoltarem i analitzarem els recursos que hi ha. Moltes gràcies per escriure'ns i molts ànims VALENTA!
La Laura Centellas