Dubte embolicar-me amb una noia
Hola bona tarda.
Ja fa un temps una amiga d'una amiga meva em va tirar els trastos i em va dir que es volia embolicar amb mi, però jo li vaig dir que no perquè per mi és molt important conèixer abans la persona amb qui me'n vaig a embolicar.
La qüestió fa un temps que ens parlen i quedem i ens comencem a portar bé i tindre més confiança i hem quedat per embolicar-nos (finalment m'ha convençut 😂) però la qüestió és que té 13-14 anys i jo en tinc 18 i tots els meus amics em diuen que no ho faci.
Però jo penso que cadascú és lliure de fer el que vol si la persona és prou madura mentalment i els dos estant d'acord i ara tinc el dilema imposat per als meus amics, quan ja vull enrotllarem amb ella.
I a sobre des de fa uns dies em comença crec que agradar perquè sento papallones a la panxa i no tinc tanta gana com sempre.
En resum, jo vull i ella vol i tinc la "pressió social de què no està bé perquè és més petita"
gràcies per l'ajuda que feu 🙏
Laura Centellas

Hola,
Està bé que t'ho plantegis. Quan els amics et diuen que no ho facis es refereixen únicament a l'edat o a més coses? (Podeu parlar-ho). Sí que és veritat que en l'edat que esteu succeeixen molts canvis molt de pressa i la diferència entre una persona de 14 anys a una de 18 pot ser molta (o no, depenen de cada cas). També és veritat que tu ets major d'edat i ella menor d'edat i legalment ha de quedar clar que la menor ha consentit tot el que passa, que teniu una edat més o menys pròxima (no es concreta quan) i que el nivell de maduresa física i psicològica és similar.
Considerem que l'important és que no es doni un rol de poder, és a dir, que pel fet que tu siguis la persona més gran dins la relació i el teu context, vida social, hobbies, ambicions... siguin diferents dels d'ella, et pugui donar un cert poder o privilegi sobre ella, "per la teva experiència vital i/o maduresa" i això fer que la relació no sigui igualitària. A més, que pel simple fet de ser home ja parteixes de més privilegis que ella. En aquest cas sí que seria un problema, perquè per part seva no hi hauria llibertat de decisió, ja que estaria sempre condicionada per la teva decisió (tot i que a vegades és difícil veure-ho quan estàs dins la relació).
No hi ha una resposta a la teva pregunta. Mentre que tot el que passi entre vosaltres sigui de forma igualitària, consentit i amb respecte està bé.
Gràcies per la consulta, una abraçada!
La Laura Centellas