Bulímia?
Hola! La meva parella te mal hàbits amb els horaris dels dinars. Al mati no esmorza, a mig mati a vegades pren una infusió i cap a les 13 hores “esmorza” un entrepà petitíssim i un cafè, amb una mica de sort cap a les 16h “dina” un plat de pollastre o el que sigui aquell dia i ja està. Si sortim per la tarda si que menja algo més, per exemple si me hem un gelat o algo així, i a la nit si li fan sopar a casa ho vomita. Estic preocupat per ella perquè no em sembla un bon àmbit i a més lo dels vòmits. Creieu que pot ser com un inici a bulímia o algo així? Que puc fer per ella? Ho he intentat parlar amb ella però no hi ha manera, diu que no l’entenc i que no pot sopar i que si ho fa ha de vomitar ho per que si no no dorm bé i es lleva de nit.
Laura Centellas

Hola, moltes gràcies per escriure'ns. Per tot el que ens expliques és molt important que puguis parlar amb ella i l'animis a que ho expliqui a algú adult de confiança (família) perquè la puguin ajudar. Si es tracta d'un TCA és molt probable que ella no vegi que hi ha cap problema i potser no té consciència del que està passant. En aquest cas i si rebutja explicar-ho és important que ho facis tu i li ho comuniquis a ella. Li pots dir que ho fas pel seu bé i quan ho expliquis és important que la persona adulta prengui consciència de tot el que passa per poder acompanyar-la al metge i fer les revisions pertinents. Pel que ens dius és probable que no ho estigui passant gens bé, tot i que demostri el contrari. Per això cal que li donis l'espai perquè s'expliqui i pugui dir-te com se sent en tot moment. Si creus que li pot ser d'ajuda, a ella o a la família els pots posar en contacte amb l'Associació contra l'Anorèxia i la Bulímia (93 454 91 09), on estarem encantats d'ajudar-vos i explicar-vos quins recursos existeixen i què podeu fer. Moltes gràcies per explicar-nos-ho i una abraçada ben forta!
La Laura Centellas