TDAH i alimentació
Hola!
Jo soc una persona TDAH i m’agrada molt el menjar picant, em penso que això és per la dopamina que genera, però el menjar picant no és bo per a la salut. Intento no menjar-ne molt però a vegades quan he d’anar a comprar vaig un menjar que m’agrada i que és picant i com que soc molt impulsives ho compro.
Per quin menjar puc substituir el picant que em generi dopamina i que sigui més saludable? Esque no ho se.
Gracies.
Laura Centellas

Hola, moltes gràcies per escriure'ns i confiar en nosaltres. Primer de tot, voldria fer-te un incís, vull dir-te que no ets TDAH, qualsevol diagnòstic o etiqueta MAI et defineix, tingues-ho clar. Ens comentes que t'agrada molt el menjar picant, segurament gaudeixes de les espècies i et beneficies del sabor dels aliments amb què les que les combines. El picant és una sensació que es percep gràcies als nociceptors a la nostra boca, i es deu a compostos químics com la capsaïcina, la piperina o l'al·licina. Aquests compostos es troben en aliments com els xilis, els pebrots, el pebre o l'all. El consum d'aliments picants pot tenir en la nostra salut, efectes tant positius com negatius. Alguns efectes negatius de l'excés de picant són que pot fer malbé la mucosa del tracte gastrointestinal, provocant nàusees, vòmits, dolor abdominal, úlceres, diarrees i hemorroides i alguns estudis han detectat que un consum excessiu de capsaïcina a llarg termini amb més risc de desenvolupar càncer d'estómac. En general, un consum excessiu de picant no és recomanable per a persones amb úlceres, gastritis, reflux, hemorroides, problemes hepàtics o menors de 6 anys. Per altra banda, també hi ha beneficis del consum moderat de picant: com: millora la digestió, té efecte antibacterià i antisèptic, antiinflamatori i activador de la circulació. Alguns aliments picants poden prevenir infeccions alimentàries i serveixen com a analgèsic natural. Així que no et preocupis, i si no et trobes en caps de les circumstàncies esmentades pots continuar menjant picant amb tranquil·litat, ja que la ciència avala el seu consum i està demostrat que espècies com la canyella, la cúrcuma, el gingebre, el xili i el comí s'utilitzen amb freqüència i són saludables. Ja saps que estem aquí per a si ho necessites. T'animo també a què puguis seguir-nos a Instagram: @imaacabemambelstca. Una abraçada!
La Laura Centellas