Saltar de curs a l'ESO
Hola!
Acabo d'acabar 2n d'ESO, i durant tot el curs he trobat que el nivell és bastant baix i les classes són molt lentes.
Com que tinc Altes Capacitats, els meus pares em van dir que potser podria intentar saltar-me un curs (i començar directament 4t).
Ho vam dir a la tutora, i a ella li sembla bé i diu que em veu preparada (encara no està del tot confirmat, han de fer agunes gestions legals).
Tot i això, a mi em fan por unes quantes coses coses:
- No tenir el nivell suficient.
- Distanciar-me sense voler de les meves amigues actuals (de la meva edat), o que elles no ho entenguin.
- No poder-me adaptar a la nova classe: aquesta és la que em preocupa més, ja que sóc bastant tímida i una mica "rareta".
Teniu algun consell per a no perdre les amigues actuals, o per a poder adaptar-me millor a la nova classe?
Com explico a les meves amigues el que em passa sense que pensin que "em faig la xula" o "sóc una empollona"?
Moltíssimes gràcies!
Laura Centellas

Hola!
A veure, la teva consulta té dues parts molt diferenciades: per una banda, el teu "benestar acadèmic". És a dir, fer el salt a 4rt d'ESO segurament és el que necessites per sentir que hi ha un repte i que estàs assolint nou coneixement. (a més, la professora també hi està d'acord i entenc que la resta del claustre també). Així doncs, des d'aquest punt de vista, això és el que necessites, no?
Per altra banda, hi ha el factor social. I aquest pot generar molta por. Hi ha la por de com reaccionaran les teves amigues i també hi ha la por de com t'integraràs a la nova aula. Recorda que, malgrat les teves capacitats acadèmiques poden ajustar-se a un nivell de 4rt d'ESO, les teves habilitats emocionals i socials segurament s'ajusten al nivell de3r d'ESO. A més, tenint en compte que esteu en el mateix cicle, potser podeu mantenir el vincle amb les teves amigues.
Per dir-los-ho, pots explicar-los que ha sigut una decisió de casa teva i de la teva professora i que a tu t'ha semblat bé. No hem de tenir vergonya de mostrar les nostres habilitats! (i encara menys si no trepitges a ningú!!).
Pel que fa a l'adaptació a la nova aula, potser pots demanar ajuda a la teva tutora de curs. Demana-li si et pot orientar una mica sobre la resta d'estudiants i demana-li si alguna et podria fer una mica de suport. Veuràs que, des de l'honestedat i la sinceritat, trobaràs persones que t'ajudaran i amb qui teixiràs bones amistats.
Evidentment, sortirà alguna persona que farà comentaris despectius o desagradables... llavors serà moment d'agafar aire profundament i intentar analitzar què li molesta a ella que a tu t'hagin avançat un curs. (ja que en principi no l'hauria d'afectar en res, no?)
Una abraçada i que vagi molt bé aquest inici de curs!!!
La Laura Centellas