Natació a l’institut
Hola!
Aquest curs (2023-2024) he fet 3r d’ESO, el curs que ve (2024-2025) faré 4t d’ESO.
Durant aquest curs (3r) vaig apuntarme a fer natacio com una activitat estraescolar, però només vaig anar dos o tres dies perquè em provocava molta ansietat (els dies que sí que vaig anar no vaig nedar). Jo no estava còmode en aquell lloc ni amb les persones amb les que estava (estava amb companyes de classe i el meu germà petit), no estava còmode estant en aquella aigua. (Li vaig explicar al professor que soc autista i TDAH per si de cas).
No aguantava que dones tantes instruccions a la vegada (a part, no conec els diferents estils de natacio). No aguantava estar allà.
M’he assabentat que el curs que ve (4t) a educació física farem natacio durant un trimestre (no se quin). No vull fer natacio amb els companys de classe, no vaig aguantar amb 4 persones, no podré aguantar amb 20 persones (aproximadament), tampoc se qui ens donarà classes de natacio, no se si serà el professor d’educació física o una altre persona.
El meu pare pensa que no vull fer natacio perquè pensa que em fa vergonya badar amb gent mirant me perquè no sem dona gaire bé, però no és només això, la raó principal és que no em sento còmode i només pensar en que ho hauré de fer em genera molta ansietat.
El meu pare vol que li doni una millor raó de perquè no vull fer natacio a part de dir que no estic còmode per poder ajudar-me i intentar que jo estigui millor, però no se que dir-li. Que puc fer?
Laura Centellas

Hola!
Ostres! tens molt ben detectada la teva dificultat i és important fer-ho saber a les persones del teu entorn.
Potser el que t'està demanant el teu pare, més que un motiu per evitar anar a natació, és que facis propostes que et puguin ajudar a fer l'activitat. Entenem que saber nedar és una habilitat que ens pot ser molt útil i, fins i tot, pot ser vital! Així que des d'aquí et proposem que facis propostes d'adaptació.
Per exemple: buscar una professora de natació particular i intentar convalidar l'assignatura. Demanar si pots fer-ho en petit comitè, buscar qui serà el responsable de l'activitat i conèixer-lo amb antelació...
Què necessitaries per sentir-te una mica més segura?
Una abraçada!
La Laura Centellas