Mals de panxa i regles
Hola! Perdó perquè la consulta es bastant llarga ja que son dues en una.
Us explico; fa 5 anys o aixi vaig patir un tca (anorèxia n i bulímia). Vaig estar molt malament pero per sort vaig poder sortir amb ajuda professional.
El cas es que des de aleshores vaig començar a notar dues coses, primer que ja no podia menjar tant com abans d estar malalta es a dir m omplia molt ràpid, i la altra es que crec (no se si es possible) que he desenvolupat intoleràncies alimentàries. Jo no era intolerant a res i des que vaig millorar amb el tca tot em senta malament (encara ara després de 3 anys de tindre l alta). No puc menjar absolutament res sense tindre mals d panxa que mincapaciten. Això quan no m entren nàusees i vomito sense voler-ho tot el que he menjat. Em fa rabia perquè no entenc que passa. Això també ja fet que re visqui els episodis on vomita a dl menjar i m’ha fet recordar tot el que vaig passar i sento que m estic aprimant i en part em fa por tornar a caure.
Segon, quan estava malalta durant uns mesos em va marxar la regla i des d llavors he tingut una regla molt mes forta i dolorosa que abans del tca. Em marejo i vomito i tinc còlics. A part que també es molt mes abundant. També he de dir que al principi de la malaltia abans de perdre la regla vaig tindre un avortament espontani, no se si pot tenir alguna cosa a veure, perquè després quan em va marxar no vaig notar res.
Gracies per tot el que feu, una abraçada
Laura Centellas

Hola maca! Moltes gràcies per escriure'ns i confiar-nos els teus dubtes. No demanis mai perdó per a expressar-te ;) Ens comentes que fa temps vas patir un TCA i tot i que ja estàs recuperada, tens algunes molèsties digestives que creus que podien ser degudes a intoleràncies alimentàries. És important que puguis consultar amb un especialista que pugui valorar el que t'està passant i que pugui donar-te eines per treballar a millorar aquest malestar i inconvenients digestius que estàs patint. És normal que amb aquestes sensacions, puguis reviure tot el viscut durant el trastorn, i que puguis tenir por de poder recaure, però ja han passat tres anys i segur que ara ja saps identificar-ho. Així que si sents que estàs retrocedint amb la teva relació amb el menjar, sents que t'angoixa, i en definitiva, que no estàs bé, ara ets capaç de demanar ajuda i tornar a veure als professionals que et van ajudar en el seu moment. Igualment amb les consultes que ens fas relacionades amb la menstruació, si tens dubtes, molèsties i si vas patir un avortament, és important que pugui revisar-te també un metge especialista i t'ajudi a revertir o pal·liar una mica aquesta situació i pugui valorar el teu cas i aclarir tots els teus dubtes. Moltes gràcies pel suport i estem aquí sempre que ho necessitis! Una gran abraçada.
La Laura Centellas