no m'agrado
hola,
jo sempre he sigut una persona que semblava segura de si mateixa, pero en veritat no ho soc.
jo tinc una malaltia a la pell, que em fa ser diferent als altres. a part, tinc altres inseguretats amb el meu cos com per exemple el meu pes, ja que estic prima pero faig una mica de panxa i aixo em crea inseguretats i fa que a vegades em senti malament per menjar segons que.
ara es l'edat on tothom es lia per primer cop o te novio, i em fa por no tindre novio o que ningu em vulgui.
moltes gracies
Laura Centellas

Hola! Moltes gràcies per confiar en nosaltres i explicar-nos el que et passa. Dius que tens l'aparença d'una persona segura i amb confiança, però que realment no és així. Tots tenim inseguretats, i a l'adolescència és completament normal, i no ha de ser motiu de vergonya o haver de crear una aparença que no és. Tots som diferents, únics i especials i no has de donar-li tanta importància a la teva aparença física. Has d'acceptar-te tal com ets, cuidar el teu cos, acceptar-lo i respectar-lo sigui com sigui. L'adolescència és una època complexa, sobretot pel que fa a l'autoestima i la imatge que tinc sobre mi mateixa. No et comparis amb ningú, però sobretot, amb les imatges i els cossos que veiem a través de publicitat i les xarxes, pensa que aquest "ideal" és totalment imposat i que moltes vegades no són ni reals i ens fan distorsionar la diversitat de cossos real. Sovint les comparacions moltes vegades són injustes i venen d'aquesta idea errònia que cal ser igual que aquest "ideal" quan en realitat el més important per la nostra salut i benestar és estimar i respectar el nostre cos, perquè, al cap i a la fi, en tenim un només i no es tracta de canviar-lo o intentar modificar-lo perquè li agradi a algú altre. Recorda sempre que la gent t'estima i et valora per moltes altres coses, la teva personalitat, el teu caràcter, la teva actitud... tot això és el que és realment important. I pel que fa al menjar, no has de sentir-te malament per menjar detreminats aliments, si tens un estil de vida saludable (t'alimentes de manera equilibrada i variada i mantens una vida activa, entre d'altres) tant es com sigui el teu cos que estaràs sana, així que gaudeix i assaboreix també aquests aliments que dius. Pensa que ets meravellosa tal com ets i no necessites que ningú ho digui. Millorar l'autoestima no és fàcil ni ràpid, però si busques fer coses que realment t'agradin i amb persones que t'estimes veuràs com aquesta millorarà. Alhora, tingues en compte que el que tu pensis i sentis és el més valuós per tu mateixa i sovint no ens escoltem. Dona't veu, busca moments per pensar en com et sents, què et ve de gust i què necessites. I si veus que tot això va a més i no passa, no dubtis a explicar-ho a les persones que consideres importants, són qui més et pot ajudar. Si cal hi ha professionals que si dediquen i poden ajudar-te si veus que et fa patir molt. No tinguis por d'explicar-ho ni de demanar ajuda, encara que hi hagi molt de tabú l'únic que estaràs fent és tenir cura de tu mateixa com ho faries amb una bona amiga. T'animo a que ens segueixis a Instagram: @imaacabemambelstca. Gràcies per explicar-ho bonica, una abraçada!
La Laura Centellas