Dormir dia - nit
Hola,
Tinc un problema amb el son i és que no puc dormir a la nit, però durant el dia podria dormir sense problema. Això em fa sentir rara perquè no segueixo el ritme de la majoria de la gent.
Estic pensant que, com que faig la uni online, podria canviar els meus hàbits: dormir durant els matins i estudiar a la nit. Però em pregunto què podria passar? O sigui, sé que no passaria "res" greu, però no sé si això podria afectar la meva salut o benestar a llarg termini. A part, crec que la meva família no ho acabaria d'entendre. Sempre he tingut insomni i he hagut de fer petites vacaines durant el dia, perquè a la nit no dormo i ja es pensen que em passo el dia dormint. Em fa molta ràbia perquè realment jo no estic descansant. He passat èpoques molt dolentes i d'anar marejada durant tot el dia. Em com medico des de fa temps, però ja no em fa efecte. I encara no ho he dit al meu metge perquè em fa vergonya per si pensen que depenc de la medicació, però no és així. Em fa molta ràbia quan em diuen que ells tampoc dormen perquè només 1 dia no han pogut dormir. No saben com de malament es passa realment quan vas acumulada de son.
Què en penseu? Seria recomanable canviar els hàbits a llarg termini? La gent que per feina té canvis de torns veig que ho passa una mica malament en aquest sentit.
Gràcies!
Laura Centellas

Hola!
Primer de tot, el recomanable seria que ho poguessis traslladar al teu metge i que et puguin fer un estudi del son, per poder valorar aquest insomni i buscar si hi ha alguna medicació o formula que et pot ajudar.
Per altra banda, evidentment que pots canviar els teus horaris! De fet hi ha persones que son més matineres, d'altres més nocturnes i d'altres que rendeixen millor a mig matí i a mitja tarda. I està bé que cadascú es pugui conèixer el seu ritme i adaptar-se'l com més millor.
Referent a la teva pregunta, la gran majoria de dificultats vinculades amb mantenir un horari "fora del comú" estan més relacionades amb els torns rotatius que no amb els torns nocturns. Si el teu horari es manté estable, és més probable que el teu cos tingui una rutina (de descans, alimentació i activitat física) que li vagi bé. Ara bé, sempre hi haurà la dificultat de compaginar aquest horari amb l'horari social o de trobada amb altres persones....
Així que, pas a pas i ves veient què et funciona ;)
Una abraçada!
La Laura Centellas