Dieta per competir
Hola!
Soc una judoka (persona practicant d’una art marcial que es diu judo i que significa el camí a la flexibilitat i que va ser creada per Jigoro Kano qui també va fundar el primer dojo de judo, el kodokan), el meu pare també és judoka, entre l’octubre i el novembre de 2024 faré el meu debut (crec que es diu així) en el món de la competició en judo i he de donar un pes, el meu pare diu que hauré de fer dieta però em fa PIR no anar amb una nutricionista i que sigui ell qui digui el que he de fer encara que ell ho faig i estigui bé, jo no soc ell.
Jo tinc TDAH i prenc una medicació que fa que perdi una mica la gana i quan no la pren menjo molt, no se si això pot afectar en fer dista per baixar de pes (la competició en judo va per categories de pes i sexe).
Tinc 14 anys, medeixo 1,67 o 1,68 metres i la meva massa és de 65,3 kg.
Laura Centellas

Hola! Moltes gràcies per escriure'ns i confiar en nosaltres. Ens expliques que practiques judo (i amb quina informació més completa! ;), igual que el teu pare i que després de l'estiu començaràs a competir en aquest esport, per la qual cosa, el teu pare et recomana que facis dieta perquè aquest esport es competeix segons el pes. Ens comentes que et genera incertesa fer dieta, sense supervisió d'un metge, perquè com molt bé dius, el que li funciona al teu pare, no ha de ser el mateix que a tu, sou persones diferents, amb característiques i necessitats diferents. És molt important que si hem d'iniciar una dieta, ens posem en mans d'especialistes i sempre sigui una dieta personalitzada i sempre amb seguiment i sota control mèdic. Per altra banda, i tot i que el judo sigui un esport on el pes sigui determinant per a pertànyer a una categoria o a un altre, el que és important és que tinguis un estil de vida saludable, és a dir, que la teva alimentació sigui variada, equilibrada i suficient per a les teves necessitats, independent de quin sigui el teu pes. T'animo a compartir aquest neguit amb el teu pare i que pugueu valorar la possibilitat de si et cal, consultar amb un especialista per a millorar els teus hàbits alimentaris, però sense la necessitat de fer dieta, restricció o mantenir un control rígid per tal de perdre o aconseguir un pes determinat. Si voleu, podeu contactar amb nosaltres, i podem parlar amb més calma sobre tot això. El nostre telèfon és el 93 454 91 09. I recorda que tot esport és per a gaudir-lo, i està bé que competeixis, però sense exigir-te massa i sense haver de modificar el teu pes, ja que aquesta pressió podria conduir-te a obsessionar-te i això podria condicionar i posar en risc la teva salut. T'animo també a que puguis seguir-nos a Instagram: @imaacabemambelstca. Una abraçada molt gran!
La Laura Centellas