Comparteixo que soc neurodivergent?
Soc una noia diagnosticada amb TDAH (trastorn per dèficit d’atenció i hiperactivitat) i TEA (trastorn de l’espectre autista) i m’agradaria que els meus companys i companyes de classe a l’Institut ho sabessin ja que penso que em podria ajudar, el problema és que tots els dies de classe sense falta escolto que diuen a la gent la paraula autista com si fos un insult. La meva vida a l’Institut és difícil i no vull que es compliqui més per això, ja hi ha gent que ho sap, però només son amics i amigues de molta confiança. Jo penso que no ho hauria de dir, potser ho dic en un altre moment o quan canvi d’institut per fer el batxillerat si em sento més còmode, ja que canviaré d’institut perquè al meu no hi ha batxillerat artístic.
M’agradaria tenir l’opinió d’algú altre.
Gracies.
Laura Centellas

Hola!
Tens tot el dret a escollir si ho vols explicar o no. O si ho vols explicar a només algunes persones. És la teva vida i tu ho has de valorar.
Si ho vols explicar, pots aprofitar una exposició d'un treball a l'aula o parlar-ho abans amb la teva tutora o tutor per buscar el millor moment. Ens aquests casos és important que puguis destinar una part de l'exposició en explicar en què consisteix i després una segona part en demanar quines adaptacions o limitacions et trobes dins l'aula. Potser així hi haurà alguns companys/es que canviaran la seva actitud ;)
Una abraçada!
La Laura Centellas