Embaràs?
Hola,
Ahir vam tenir relacions amb el meu nòvio, i amb la penetració es veu que es va trencar el condó. Casi no portàvem res (de temps) quan ens en vam adonar, és encara dels nostres primers cops així que tampoc sabem ben bé què va passar. La meva pregunta és si puc haver quedat embarassada O què hauria de fer? Jo estava amb la regla (últims dies), en aquell moment no em baixava res, però avui al matí torno a tenir sang. I ell no va acabar en cap moment, però no sabem si amb el líquid preseminal podria haver estat possible.
Gràcies
Laura Centellas

Hola,
Tot i que el risc d'embaràs és més baix durant els últims dies de la regla, no és nul. La probabilitat d'embaràs depèn de diversos factors, incloent-hi la durada del teu cicle menstrual, de la regularitat de les teves menstruacions, de la vida dels espermatozous... Així doncs, com no podem assegurar el risc zero, davant de la ruptura del preservatiu, estaria indicat l'ús de la píndola d'emergència per reduir el risc d'embaràs.
No sabem quants dies fa d'això, però si ja no ets a temps de prendre-la, estigues atenta a quan t'ha de venir la següent menstruació. També pots anar al servei de Tarda jove del teu centre d'atenció primària, perquè una llevadora pugui assessorar-te.
Una abraçada,
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
www.helenaangel.com
La Laura Centellas