Parlar amb l'ex
Hola,
Fa uns mesos ho vaig deixar amb un noi amb el que portava molts anys. Vam tenir una relació bastant tóxica i vaig patir maltractament psicológic i altres coses per part seva. La qüestió és que últimament sento unes ganes molt fortes de parlar amb ell, de escriure-li o veure'l. Només per saber com està, per parlar una estona i també explicar-li jo algunes coses.
Ell no es va portar gens bé amb mi, però és el que sento.
No sé si podria ser bo seguir aquest instint o si hauria de mantindre el contacte 0 a saco.
Des de la psicologia, què és el que aniria millor pel meu creixement i procés de dol?
Gràcies!!
Laura Centellas

Hola!
Des de psicologia sabem que les ruptures poden ser molt doloroses i que sovint tenim el desig de recuperar aquella persona que havia estat tan important per nosaltres.
Tot i així, no és fàcil construir una nova relació d'amistat amb una exparella i a vegades necessitem temps per païr què ha passat i què en podem aprendre.
Pel que expliques, hi ha hagut maltractament psicològic i moltes situacions d'abús o de mal tracte, així que des d'aquí et sí que et recomanem que continuïs amb la distància. En les relacions de maltractament sovint hi ha una roda en què, després d'una explosió (situacions de maltractament), hi ha uns dies de penediment. Després apareix una tercera fase de "lluna de mel" on sembla que tot ha canviat, per finalment tornar a acumular tensió i que salti una nova situació de maltractament.
Així que sembla que hi ha risc que tornis a entrar a la roda...
Parla amb la teva família i les teves amistats, demana'ls ajuda i que et cuidin. Necessites sentir-te (ben) estimada. I ell, ara mateix, no ho fa.
Sabem que és difícil... però t'has de cuidar. I mereixes ser valorada i ben tractada.
Una abraçada!
La Laura Centellas