No sé sortir d'un grup tòxic
Estic a un grup de 8: líder, la que vol ser líder, la mà dreta de la líder, la que es pensa que ho és, la amiga de la infància de la líder, la bromista, la callada i jo, la que no encaixa. Resulta que algunes em cauen bé i els hi caic bé però com depenen de les que només ho fan veure sovint em critiquen per no baixar d'estatus social. Llavors tinc 2 problemes:
-No sé com sortir del grup sense fer mal a ningú.
-Si surto tinc dues alternatives:
-O anar amb els que em cauen malament perque no són de la meva manera de ser.
-O anar a un altre grup tòxic de la classe.
No sé que fer, perque crec que sortint del grup la meva situació no millorarà. Sento que no tinc a ningú en qui confiar. No soc una persona molt ocurrent o graciosa, però els meus amics de fora de l'institut m'estimen per com soc. Tot i que crec que aquí a l'insti he creat una mena de personalitat que no acabo de ser jo, no sé si per ser popular o que, però m'arrepenteixo.
Si us plau respon-me aquest estiu, així podré afrontar 2n pensant en el que em diguis.
Moltíssimes gràcies,
Una persona agraïda
Laura Centellas

Hola!
Ostres! Pot ser molt dur adonar-te que la gent que t'envolta no és gent amb qui et sentis identificada... i no és fàcil sortir-ne, t'entenem!
Tot i així, tens molt clar que hi ha persones que no vols a la teva vida, així que potser hauràs de buscar la manera de distanciar-te d'elles i de quedar amb altres persones amb qui sí que hi tinguis coses en comú.
No cal que facis mal a ningú, sinó simplement quedar amb qui et ve de gust. Intenta obrir-te a altres persones de la classe, conèixer-les i veure si podríeu encaixar. Veuràs que les primeres impressions no sempre son encertades ;)
Finalment, si et ve de gust, pots respondre als comentaris desagradables o racistes que fan aquestes companyes. Pots dir que tu no penses el mateix o assenyalar que el comentari és racista. Serà una manera de reduir el poder de la líder sobre teu. I si la resta del grup no et segueix... ho hauràs d'acceptar i allunyar-te'n.
Pel que ens dius, els teus valors son molt honestos, així que potser toca reivindicar-los i buscar persones que els valorin i comparteixin, no trobes?
Una abraçada!
La Laura Centellas