Grup tòxic
Estic a un grup d'amigues que som 8. Hi ha la líder, la que creu que és líder, la mà dreta de la líder, la que vol ser mà dreta de la líder, la amiga de la infància de la líder, la bromista, la que no sap ningú que fa al grup i jo. No sé que fer, perque algunes em cauen bé pero altres critiquen i diuen coses molt racistes o desagradables sobre la gent de la classe. El que passa és que a l'aula som 20 i si m'en vaig del grup em quedo sola: caiem malament a tota la classe i als que no també son un grup així. Jo només vull tenir amistats sanes i sense parlar a les espatlles, però no sé com sortir d'aquest grup ni que faré després. Els altres grups de la classe son de "pringats". A més no tinc ni Instagram ni Tiktok i les noies del meu grup no em veuen com una més. Ajuda!!!
Laura Centellas

Hola bonica!
Quin greu que rebis aquest tracte de la sanitat pública... La depressió és quelcom que pot invalidar molt el dia a dia i s'hauria de rebre l'atenció que mereix.
Dit això, des d'aquí és difícil dir-te coses que no t'hagin dit a psicoteràpia. Sí que et podem recomanar que passis estones cap endins (de repòs, de calma, de descans) i estones cap enfora (de socialitzar, quedar amb gent i distreure't). Trobar l'equilibri que et doni benestar no és fàcil i has d'anar veient què t'ajuda...
Tot i això et recomanem que si per sanitat pública no et volen atendre, busquis ajuda professional. Busca alguna especialista en depressió que et pugui atendre i demana ajuda a la família o als familiars per poder-ho pagar si ho necessites. Prioritza la teva salut mental. Potser hi hauràs de dedicar un temps llarg a la psicoteràpia, però veuràs que hi haurà millores i que, mica en mica, aquest buit anirà marxant a estones. I viure sense angoixa és molt agradable. I molt necessari.
Una abraçada!!
Nosaltres seguim aquí, escriu-nos sempre que ho necessitis.
La Laura Centellas