Dubtes
Hola, tinc molts dubtes sobre sobre tema sexualitat i no sé perquè però no entendre-ho fa que hi pensi molt i m'acabi preocupant tot.
Llavors per una banda... Porto molt temps amb el meu novio i casi no ha "acabat" mai. Ell diu q no és que no li agradi i que no em fii d'això (que no li doni tanta importància). Li hauria de fer cas? O sigui no dic q no li agradi el que li faig, però tampoc deu estar del tot bé, no? (quan ejaculen és com el seu orgasme?).
Per una altra banda, jo no em masturbo, sé que no em conec prou bé a mi mateixa, i m'agradaria coneixe'm, però mai tinc ganes de masturbar-me, i igualment, sola no m'excito amb res, llavors tampoc sé com començar. I un últim dubte, com puc saber quan tinc un orgasme? Hi ha vegades que el meu nòvio m'estimula i m'està agradant, i de cop arribo com a un punt q ja no tinc ganes de seguir i em passa tot de cop, aixo perque passa? És normal?
Sé que són moltes coses diferents, ho sento i gràcies per respondre
Laura Centellas

Hola,
Efectivament l'ejaculació sovint va acompanyada de l'orgasme, però que no pugui ejacular possiblement no tingui a veure amb tu i sí tingui a veure amb alguna cosa seva: que li costi deixar-se anar, que tingui algun grau de fimosi, que tingui ejaculació retardada, que no sàpiga explicar-te què li agrada o com ho fa ell quan està sol, etc...
Pel que fa a conèixer-te a tu mateixa, el primer de tot és important que et coneguis, que sàpigues com són els teus genitals, com és la teva vulva, que tinguis ubicades totes les parts i que puguis explorar-te visualment i a través del tacte.
Una vegada hagis ubicat totes les teves parts i zones, és important explorar-nos a nivell de tacte. Et deixem un vídeo on veuràs diferents formes d'estimular la vulva:
BOJWa8takY
L'orgasme és una sensació subjectiva de plaer, cada dona ho sent d'una forma, no et forcis, deixa't sentir i indica la teva parella com t'agrada una vegada et coneguis a tu mateixa ;)
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
www.helenaangel.com
La Laura Centellas