Malestar
Bona tarda,
fa anys que tinc un malestar intern que no hi ha manera de treure'm de sobre. Em sento buida i noto angoixa (sense que hi hagi cap motiu). Així em passo la meitat del dia. Ja fa temps que no disfruto estant amb gent. Fa temps vaig tenir depressió diagonosticada i em medico cada matí. Això m'ajuda a passar el dia a dia, i a sortir de casa almenys. He anat al psicòleg per privat, però és molt car i no puc seguir. Hi he anat per públic, però em va dir que com que treballo, estudio i tinc amics, doncs que no em poden atendre perquè lo meu és com ja "mental de fàbrica" i que això no ho tracten.
Estic cansada, ja són molts anys així. I penso que no sé gestionar-ho perquè formi part del meu dia a dia. Ja intento fer coses que m'agraden. Estic provant diferents feines per trobar el meu lloc. Vaig quedant amb amics, però sento que no tinc ganes d'estar allà (per mi, no per ells). Tema parella no m'interessa (soc asexual i aromàntica). Veig a la família...
Laura Centellas

Hola bonica!
Quin greu que rebis aquest tracte de la sanitat pública... La depressió és quelcom que pot invalidar molt el dia a dia i s'hauria de rebre l'atenció que mereix.
Dit això, des d'aquí és difícil dir-te coses que no t'hagin dit a psicoteràpia. Sí que et podem recomanar que passis estones cap endins (de repòs, de calma, de descans) i estones cap enfora (de socialitzar, quedar amb gent i distreure't). Trobar l'equilibri que et doni benestar no és fàcil i has d'anar veient què t'ajuda...
Tot i això et recomanem que si per sanitat pública no et volen atendre, busquis ajuda professional. Busca alguna especialista en depressió que et pugui atendre i demana ajuda a la família o als familiars per poder-ho pagar si ho necessites. Prioritza la teva salut mental. Potser hi hauràs de dedicar un temps llarg a la psicoteràpia, però veuràs que hi haurà millores i que, mica en mica, aquest buit anirà marxant a estones. I viure sense angoixa és molt agradable. I molt necessari.
Una abraçada!!
Nosaltres seguim aquí, escriu-nos sempre que ho necessitis.
La Laura Centellas