Por a coneixer gent nova i problemes en l’amor
Hola!!
Per començar, moltes gràcies per estar aquí disponibles. Aquest servei m’ha ajudat ja vegades i de veritat que sou fantàstics.
Tinc un problema en conèixer gent, ja que soc bastant tímid. De fet, l’any passat em vaig canviar d’escola perquè no em volia obrir a gent i tenia por al rebuig de sortir de l’armari (m’agraden els nois). Em vaig canviar d’escola i vaig conèixer a gent fantàstica, però encara no els hi he pogut dir, principalment pel meu pare.
Aquest es un tema que m’angoixa molt, perquè el meu pare i la meva àvia (per part de pare) son molt tancats de ment i també molt bocamolls. Jo vull que només la gent que jo vull ho sàpiguen i vull anar al meu ritme, i se que si li ho dic al meu pare s’enterara tot el poble.
La veritat es que es un tema que m’està afectant molt, perquè no considero “correcte” que ho sàpiguen els meus amics abans que jo…
També tinc el problema de no se com dir-li. Vull aclarir que no ho vull dir per ell, ho vull dir per mi, perquè vull que ho sàpiga per mi abans que sigui massa tard.
Després, tenim el tema de l’amor. Em sento incòmode perquè tot i tenir 16 (a punt dels 17) no ho tingut ninguna experiència romàntica ni sexual. Tinc moltíssimes ganes de tenir-ne però no se com fer-ho… Tinc constància que la gent utilitza apps de cites, però no son del meu tipus. A mi m’agrada anar en calma i anar coneixen a algú poc a poc. No se si es normal en l’actualitat, però esque no se que mes fer.
Moltes noies han intentat lligar amb mi, però tampoc els hi he fet cas, però jo no m’atreveixo a lligar amb algú… Em podríeu donar alguns consells?
Gràcies per tot, de tot cor
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per les teves paraules! Ens animen a seguir amb la nostra feina!!
Doncs anem a pams...
Primer de tot, felicitats pel canvi d'escola i per les noves amistats que has pogut fer!! És un gran repte i l'has superat amb bones experiències!
Segon, el tema de dir obertament la teva orientació afectiva és quelcom personal, però sí que és veritat que és una forma de projecció al món i de mostrar-te orgullós de ser qui ets, de la teva identitat.
En tercer lloc, avisar-te que no podràs controlar el flux d'informació. Una vegada comencis a explicar-ho, tingues clar que aquesta informació pot moure's i que potser hi haurà persones a qui els arribarà. Malauradament aquesta informació encara és una font de safreig...
Per tant, si tu vols explicar-ho, endavant! si tu vols parlar-ne primer amb el teu pare, fes-ho! Si prefereixes fer-ho primer amb les teves amistats, endavant! Tens tot el dret a escollir a qui ho vols dir directament i en quin ordre. És la teva vida, pots decidir tu. Això sí, si vols que no arribi per altres, hauràs de fer-ho ràpidament ;)
Finalment, per lligar potser et serà més fàcil quan molta més gent conegui la teva orientació afectiva. Segurament hi haurà més nois que s'aproparan a tu i també hi haurà noies que deixaran d'apropar-se. Per tant, serà més fàcil que vagis trobant persones del col·lectiu amb qui puguis mantenir relacions afectives d'amistat i d'amor... Al teu ritme.
Sempre al teu ritme.
Una abraçada!!
La Laura Centellas