Canvi d'aires i de tot
Hola. Els meus pares estan com mig obsessionats en anar a viure a fora de Barcelona, sempre miren cases per una zona concreta de Catalunya, fins i tot n'hem anat a veure alguna tota la família. La cosa és que ja els hi ve de fa bastant, però l'any passat, a l'estiu 2023 van trobar una casa al poble que els hi agrada i tal i la volien comprar. Jo no volia de cap de les maneres, perquè m'agradava Barcelona, i a més aquell any començava la eso. Es van tirar enrere molts cops, feien els papers, s'havien decidit, tenien comprador per el nostre pis i es tiraven enrere. Això uns 3 cops. Al final em vaig acabar convençent, perquè en el fons era començar de nou als dos llocs. I just em vaig convèncer i els meus pares van trucar per comprar la casa d'una vegada i la venedora els hi va dir que ja no podíem comprar-la perquè tenien un altre comprador. Total, tots ens vam quedar molt tristos i ens vam quedar a viure aquí i ja està. Però és que ara no sé què em passa i tinc com moltes ganes d'anar a viure fora. És que a l'insti no m'acabo de sentir còmoda del tot, tinc amigues, però vaja i m'he distanciat moltíssim de la meva "millor amiga", que també he fet nova. Els hi he dit als meus pares, però ara ells no volen tant tant com l'any passat, però és com que necessito canviar d'institut, canviar d'aires, de vida. No sé com em podríeu ajudar, o si ho podeu fer, però és que necessitava explicar-ho a algú que no fos el meu diari.
Moltes gràcies per tot, ajudeu moltíssim a la gent que consulta aquí, a mi inclosa.
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per les teves paraules!!
Doncs mira, la teva consulta és un gran exemple de com prenem les decisions els éssers humans. Sovint, quan hi ha una proposta nova que ens "trenca els esquemes", ens hi neguem rotundament. No en volem sentir a parlar i a vegades, fins i tot, la sabotegem!
Després, mica en mica, ens n'anem fent a la idea i comencem a veure-hi alguns aspectes positius. Escoltem les propostes que ens fan, comencem a imaginar-ho... I, a vegades, finalment prenem la decisió!
I cadascú ho fa al seu ritme! Tu vas necessitar el teu estiu per poder fer aquest procés i durant aquest curs també t'ha servit per convèncer-te que canviar de població pot ser una bona idea!
Així doncs, intenta tornar-ne a parlar amb els teus pares, mostra't oberta que passi en un futur i aneu veient quines oportunitats us sorgeixen ;)
Tot i així, si necessites obrir el teu cercle d'amistats i conèixer gent nova del teu institut, fes-ho! No cal que et quedis amb la primera persona que vas conèixer el primer dia ;)
Una abraçada!
La Laura Centellas