No em veig com vull
Hola!
Volia demanar una mica d'ajuda ja que no tinc autoestima i no em veig bé ni fisicament ni de personalitat.Moltes vegades quan em miro al mirall em veig gorda d'altres prima pero la majoria gorda.Tinc algunes inseguretats per exemple el front que va començar a un grup de "SNAPTCHAT" dient que tenia el front d'aeroport i va acabar sent una baixada més d'autoestima per a mi (tot aixo va començar per el noi que m'agrada).Tambe volia comentar el tema de la personalitat ja que soc una persona tosuda i argumentativa,moltes vegades a la gent aixo no li agrada com a la mestra o d'avegades a la mare, jo intento canviar pero nopuc no se com canviar per ser perfecte per a mi i per a la gent ja que m'importa molt l'opinio de la gent.D'avegades les amigues s'enfaden amb nmi per la meva actitud pero per mes que ho intenti no puc canviar.
La gent em diu que soc guapa i que soc bona nena pero jo sento que ho diuen per pena.L'unic que m'agrada de mi son els meus ulls.
Moltes gracies!
Laura Centellas

Hola, moltes gràcies per explicar-nos el què et passa. Segons el que dius, han passat alguns esdeveniments que han fet que la teva autoestima es vegi afectada i això et fa patir. En primer lloc, vull dir-te que el fet d'escriure'ns i demanar ajuda per posar solució al que et passa és el primer pas (normalment el que més costa fer). Has demanat ajuda i això és molt important, t'animo que agafis aquesta mateixa valentia i ho expliquis a persones importants per a tu que et puguin ajudar (família, amics, tutors). Com més persones del nostre entorn ens ajuden més fàcil és poder millorar l'autoestima i treballar-la per deixar de patir.
D'altra banda, recorda que l'autoestima no ha d'anar lligada exclusivament al nostre cos i a com ens sentim amb ell. L'autoestima és molt més que això. NOSALTRES som molt més que el nostre cos. Que a vegades et vegis grassa i altres prima, no és un bon senyal, el nostre cos no pot canviar tan de pressa (d'un dia per l'altre) i que vegis aquestes diferències pot ser senyal que hi ha un malestar o un patiment dins teu que cal solucionar. Cos només en tenim un i l'hem de respectar i estimar sempre. Malauradament, a l'adolescència hi ha persones que fan comentaris sense pensar en com poden afectar a l'altre, però sempre recorda que hem d'escoltar molt més les persones que ens estimen i que són importants que aquelles qui no ens estimen o potser ni ens coneixen. L'autoestima creix quan fem coses que ens fan sentir bé amb persones qui ens estimem. També la personalitat s'està forjant durant aquesta etapa de la vida, i som més tossuts, més rebels i més emocionals, però des de l'amabilitat i el respecte es pot ser tossut, argumentatiu, insistent o moltes altres coses. A vegades oblidem que si fem les coses amb amabilitat i respecte tot és més senzill. No has de canviar per ser perfecte, la perfecció no existeix i, sovint, buscar-la porta més problemes que solucions. Cal intentar ser amable i respectuosa cap als altres, però també cap a una mateixa. Cal que ens cuidem a nosaltres mateixes i ens estimem. No val tenir molta cura de les amigues i els amics i ser molt exigent amb una mateixa. El resultat no acostuma a ser bo. Pensa que l'opinió més important per a tu és la TEVA i després la d'aquelles persones importants i que t'estimen. Però el que tu penses i sents sempre ha de tenir un paper protagonista per tu. Recorda que no hem de canviar per ningú, hem de ser autèntics i amables, però ni ens hem d'amagar i hem de canviar la nostra personalitat per agradar a ningú.
Una abraçada molt gran!
@imaacabemambelstca
La Laura Centellas