bones notes - consulta important
hola! ara estic fent 3r de la ESO. jo sempre he sigut d'aquelles persones amb molta facilitat per treure bones notes, sense la necessitat d'estudiar gaire. el cas es que ara sí que ho necessito, cosa que suposo que es normal ja que es un curs complicadet 3r de la ESO. l'any pasat em vaig proposar treure 10 a tot aquest any i bueno, no ho he aconseguit pero m'he esforçat bastant.
el cas, és que a mi m'agradaria fer medicina. necessito notes molt altes, i m'agradaria que em donessiu consells per treure 10 a tot l'any que ve, ja que m'hauria d'acostumar per bachillerat. sé que ho podria aconseguir, pero necessito consells. diuen que el bachillerat a la meva escola es molt dificl, pero jo em vull quedar ja que porto tota la vida aquí, per aixo necessito bons hàbits d'estudi.
moltes gràcies!!!
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per escriure'ns i felicitats per la teva motivació!!
Intentarem donar-te algunes estratègies, però abans és important que tinguis clar algunes coses:
- és impossible treure un 10 a totes les matèries. No podem posar-nos aquesta exigència perquè després l'ansietat ens pot jugar males passades. És millor tenir un rang de notes que sigui "acceptable". És a dir, intentar que la majoria d'assignatures estiguin entre el 7,5 i el 10 (per exemple).
- Si necessites ajuda en alguna assignatura concreta, demana-ho al teu professorat, segur que estan encantats d'orientar-te en la seva màteria.
I sobre les estratègies concretes, és important...
- tenir una bona planificació. Que sigui realista i que inclogui dies de descans (dies en què no estudies).
- Conèixer el teu llindar de rendiment (saber si et va millor anar canviar d'assignatura o si prefereixes posar tota l'atenció durant hores en una mateixa assignatura).
- Fer resums i esquemes (manipular la informació per poder-la entendre millor).
- Saber parar quan estàs bloquejada o massa cansada, per poder recuperar energia i vitalitat.
I, sobretot, compartir-ho amb altres persones perquè et puguin ajudar si ho necessites.
Esperem haver-te orientat!
Una abraçada!
La Laura Centellas