Ejaculació precoç?
Bon dia,
La meva consulta és que els primers cops que vaig tenir relacions anava molt bé, fins un dia que vaig ejacular molt ràpid, com als 2-3min. A partir d'aquell dia sempre que tenia relacions sexuals pensava que em passaria lo mateix i de tantes voltes que li donava acabava ejaculant ràpid sempre. Ha passat molt temps però em continua passant pràcticament sempre, menys els dies que tinc relacions i he begut o he fumat marihuana.
He provat diferents maneres de masturbar-me per intentar tornar a agafar confiança, però a la que m'entra aquest pensament al cap no puc parar de pensar-hi, és tot mental.
Què em recomanarieu fer?
Gràcies per tot!
Laura Centellas

Hola,
Hauríem de conèixer-te millor però pel que expliques el que et passa podria ser ancieptat anticipatòria. Arrel d'una experiència on vas experimentar una ejaculació quan no te l'esperaves, en les següents ocasions ja pateixes abans que arribi el moment, o en el moment de la penetració o en de qualsevol altre estimulació com la masturbació i això fa que torni a passar.
Efectivament és quelcom mental. Tenint en compte que no podem donar indicacions terapèutiques a través d'aquesta via, volem compartir diferents coses per a reflexionar:
- És molt important la pràctica, l'autoconeixement i la confiança amb la parella o persona amb la qual estàs mantenint relacions sexuals.
- Quan costa controlar l'ejaculació, sol haver-hi presència de l'ansietat, l'anticipatòria, que hem comentat abans i la de "rendiment": ho faré bé? Li agradarà? Aguantaré suficient?, etc.
- Una cosa que va molt bé és practicar amb la masturbació un sol, i aprendre a detectar el moment abans de "perdre el control", el que anomenem punt de no retorn, és a dir, aquell moment que, encara que deixis d'estimular el penis, ejacularàs de totes maneres. Si ho aprens a detectar, podràs parar abans (o modificar el ritme i intensitat de l'estimulació) i evitar ejacular, allargant així una mica la resposta sexual.
- Quan s'està amb l'altre i arriba la sensació d'estar a punt d'ejacular, es pot canviar i fer una altra pràctica!
- Recordar que si s'ejacula ràpidament, realment no passa res greu: l'important és gaudir tots dos!
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
www.helenaangel.com
La Laura Centellas