és una violació?
Hola, soc una noia de 14 anys. L'any passat, jo tenia una parella que era més gran que jo, concretament en aquell moment jo tenia 13 anys i ell 15, portàvem 3 mesos de relació. Un dia vam quedar a casa seva i em va dir si jo volia intentar tenir relacions sexuals amb ell, jo li vaig dir que no i em va demanar explicacions, li vaig comentar que no estava preparada, que encara era molt petita, tenia moltes inseguretats, etc. Ell em va dir que d'acord que no passava res.
Dues setmanes després vam quedar per anar al cinema, estàvem a última fila i em va tornar a preguntar si volia intentar tenir relacions. Em va insistir més de 8 vegades i li vaig dir que no repetitivament, ell cada cop em va anar pressionant més i més fins al punt en el qual li vaig dir que no, però que si volia podríem intentar altres coses, vam anar al lavabo públic del cinema i allà em va continuar insistint, va treure un preservatiu i se'l va posar mentre que jo li continuava dient que no. Ell finalment anava a fer l'acció i li vaig tirar cap enrere dient que no, em va insistir un altre cop, i per por i pressió li vaig donar el consentiment. Era la meva primera vegada i no ho vaig passar gents bé i em va fer mal. Minuts després d'acabar es va anar com si no hagués passat res i jo em vaig sentir realment molt impotent. Mai he tingut el valor d'explicar això, però per aquí potser em podríeu ajudar a saber quina és la situació.
Laura Centellas

Hola,
Ens sap molt greu que visquessis aquesta situació i responent a la teva pregunta inicial, sí, va ser una violació, va ser una agressió. Sabem lo dur i difícil que pot ser llegir aquestes paraules i t'abracem ben fort a través d'aquestes paraules i a través d'aquesta pantalla.
Qualsevol relació sexual ha de ser desitjada i consentida, no només consentida. Moltes violacions i agressions sexuals poden semblar consentides però en realitat hi ha moltíssima coacció darrere, la insistència, la pressió a la que et va sotmetre preguntant i preguntant, després que tu diguessis en moltes ocasions que no volies donar aquest pas, és una coacció, per tant, el teu consentiment no era lliure i voluntari.
Ens comentes que mai has tingut el valor d'explicar-ho, sabem que pot resultar difícil i et donem tot el nostre suport.
Ningú ha de passar per una situació on se la obligui a prendre una decisió que no vol... no sabem si et sentiries segura de poder explicar-ho a la infermera de salut i escola, o si et plantejaries parlar amb alguna psicòloga, t'adjuntem un servei on podries trobar aquest suport:
;
També després de llegir el que t'hem contestat, potser t'aniria bé poder parlar amb algú, algun familiar de confiança, una amiga, etc...
T'enviem una forta abraçada i gràcies, gràcies per la confiança en nosaltres.
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
www.helenaangel.com
La Laura Centellas