1r cop
Hola una pregunta amb la meva nòvia fa poc que hem intentat la penetració per primer cop i no va sortir bé perquè estava molt nerviosa i no em va permetre introduir el penis perquè tb sem queixava de mal si pot fer alguna cosa o es cosa seva q s’ha de relaxar es a dir q tenia com la vegi a molt tencada (es el nostre primer cop) es pot ajudar fent alguna cosa? Moltes gracies
Laura Centellas

Hola,
És habitual que les primeres vegades no surti com esperàveu, no passa res. Un dels aspectes important és no tenir pressa i no anar directament a la penetració. Com heu vist els nervis propis de les primeres vegades poden dificultar que la penetració es produeixi.
Així doncs, busqueu un espai on pugueu estar tranquils i sense interrupcions. És importantíssim que tots dos tingueu ganes de mantenir relacions sexuals i que pugueu aturar les relacions en qualsevol moment que algun dels dos ho vulgui.
Comenceu amb petons, carícies, abraçades, etc. perquè el vostre cos (i cap) vagin excitant-se. La masturbació compartida també pot ser un joc que us ajudi a anar aproximant-vos a la penetració. Abans d'introduir el penis, podeu provar d'introduir un dit, a poc a poc i sense dolor. Tingueu cura que la zona estigui ben lubricada, que porteu les ungles ben tallades i les mans netes. Potser ella prefereix fer-ho primer, amb els seus propis dits i veure quines sensacions va experimentant abans de passar a introduir el penis.
Comuniqueu-vos molt, parleu de com us sentiu, de les sensacions que esteu experimentant i de mica en mica tot anirà fluint més. Recordeu que la penetració no ha de fer mal.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
www.helenaangel.com
La Laura Centellas