Consells peeque bo em faci al sempre que ho faig
Hola, espero que em pogueu ajudar i sentengui el que em passa.
Mai he sentit plaer mantenint relacions sexuals amb penetració, només sento mal i no gaudeixo d’això, m’agrada fer-ho perquè la meva parella es pacient i em sento segura, però mai he tingut un orgasme com a tal i ja me acostumat això.
Es normal que em faci mal? Hi ha alguna manera de que disfruti d’això? Puc fer alguna cosa per millorar i poder gaudir?
Moltes gràcies, aquesta consulta anònima es molt necessària per gent com jo que no sap a qui recorre i li fa por o vergonya.
Laura Centellas

Hola,
Moltes gràcies per la confiança en explicar-nos el que et passa.
Ens sap molt de greu que estiguis vivint la teva sexualitat compartida des del dolor. La penetració no hauria de fer mal i si en fa, és normal que no en gaudeixis i és important que en determinem la causa per tal de poder-ho resoldre.
Et recomanem que demanis hora amb la ginecòloga o llevadora perquè pugui valorar-ho. També estaria bé fer una visita amb una fisioterapeuta especialitzada en sòl pelvià. D'aquesta manera podràs saber si hi ha alguna causa física que explica el dolor que estàs sentint.
Has de tenir present que quan fa tant de temps que estàs mantenint relacions sexuals amb dolor i ja t'has "acostumat", és probable que hi hagi causes psicològiques que també estiguin mantenint la dificultat. És a dir, quan ja preveiem que ens farà mal, el nostre cos i musculatura vaginal es tensa, la lubricació disminueix i, per tant, no gaudim i és més probable que ens faci mal.
Per altra banda, recorda que la penetració per si sola, no és la millor manera d'aconseguir plaer i arribar a l'orgasme. El primer que hem de tenir clar és que, sentir plaer només amb la penetració, sense cap altre tipus d'estimulació directe o indirecte a la zona del clítoris, és complicat per un tema de fisiologia. La majoria de les terminacions nervioses estan a la zona del clítoris.
Mentre estàs revisant tots aquests aspectes que et comentàvem, potser podríeu provar de mantenir relacions sexuals, de moment, sense penetració. Tornar a connectar amb el plaer de les carícies, els petons, la masturbació i/o el sexe oral. Recordeu que hi ha moltes maneres de sentir plaer i que la penetració és una d'elles, però no l'única. Així doncs, experimenteu, descobriu i comuniqueu-vos molt!
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
www.helenaangel.com
La Laura Centellas