Germana... :(
Hola sóc un noi. Tinc 16 anys i tinc una germana que en té 14. La consulta no és per mi, és per la meva germana, vull que m'ajudeu, perquè no sé pas què fer amb ella. La qüestió és que: la meva germana (Alba), surt amb un noi de 15 anys, però aquest noi és un pèl mal educat, i és marruquí, es diu Ibrahim. El tema és que els nostres pares, els fa una mica de "iuiu" aquest noi, i a més tampoc els cau molt bé. Els meus pares li han dit que deixin d'estar junts, perquè aquest noi és mala persona i sempre busca problemes... i bueno l'Alba en teoria, ho van deixar fa unes setmanes, però no hi ha manera, perquè m'he enterat que encara es fan petons, s'abracen i a les hores que es veuen estan junts, però el meu pare, es creu que ho han deixat i ella els està dient una mentida. A mi tampoc m'agrada aquest noi, i també m'agradaria que ho deixesin, però jo ja li dic i no em fa cas... També l'amanaço amb que li diré als pares que no ho han deixat, però ella sap que no tinc ous (amb perdó) per dir-los-hi que no ho han deixat.
A més l'Ibrahim, la manipulitza una mica, fins que no té el què vol, no deixa de molestar. Per exemple, me germana fa el possible per deixar-lo, però ell se li acosta, li toca el cul (penso que només la vol per "follar" i res més), i a més li va fent petons al coll i a la galta i me germana, com que l'estima i crec que també li fa com por a rebutjar-lo, doncs no el deixa i es deixa fer de tot (menys dits, perquè només es veuen a l'institut) i pf no sé què fer.
Què puc fer perquè ho deixin difinativament?
No sé si m'heu entès més o menys, però és que se'm fa difícil explicar la situació.
Si us plau ajudeu-me! Contesteu ràpid, no vull que s'allargui més aquesta cosa!
InterPersonal

Hola. Sóc l'Assumpta. Entenc que estiguis preocupat per la teva germana perquè segur que vols el millor per ella. Pel què dius, la teva germana s'estima aquest noi però hi ha coses en aquesta relació que no són bones per ella ja que no la deixen actuar en total llibertat (la por o dificultat per deixar-lo, la manipulació per part d'ell, etc.), tal i com hauria de ser. T'he de dir que aquest tipus de relacions es donen en totes les cultures, classes socials, etc. i de vegades costa molt que la persona que hi està implicada se n'adoni perquè s'estima o creu que s'estima a l'altre/a. La teva germana segurament se n'acabarà adonant, però necessita el seu "temps". Per tant, crec que el millor que pots fer és escoltar-la sense prejudicis i oferir-li tot el teu recolzament quan ho necessiti. Si realment estàs molt preocupat per ella, intenta parlar-hi però sense amenaces ni coaccions, ja que si ho fas així el més probable és que se't tanqui en banda. D'acord?.
Gràcies per la teva confiança.
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpersonal.cat