Vull estar més prima
Quan em miro al mirall em sento guapa i m’agrada el meu cos, pero despres surto de casa i veig a les nenes de la meva edat i llavors em sento insegura amb mi mateixa. No vull fer dietes rares pero si que m’agradaria baixar uns tres kilos. Tambe menjo dolç quan no tinc gana i aixo em deprimeix, pero no se com parar.
Laura Centellas

Hola, gràcies per explicar-nos el què et passa. Malauradament, la inseguretat i les comparacions van plegades i sembla que com a societat el més normal és sentir inseguretat i comparar-se constantment. Pensa que ens hem de sentir bé amb el nostre cos independentment de com siguin les persones del nostre entorn. Cadascú és única i especial i intentar aconseguir un cos idealitzat, ple d'estereotips i cànons de bellesa no ens farà ser més felices, sinó més dependents d'aquest control i obsessió. És molt més fàcil acceptar-se respectar-se i cuidar-se buscant salut que no intentar canviar el nostre cos. No es tracta de baixar kilos, sinó d'intentar fer coses que et facin feliç, que et facin somriure. Pot ser que menjar dolç, que a tots ens pot agradar i si és esporàdicament no ha de tenir cap efecte negatiu en la salut d'una persona, si dius que et passa quan no tens gana, respon a alguna altra qüestió com l'estrès o ansietat. Podria ser una bona idea buscar un professional amb qui parlar tot això i potser valorar alternatives per rebaixar aquesta angoixa alhora que pugueu treballar per millorar la relació amb el teu cos, la teva seguretat i autoestima. Però recorda que tothom té dret a menjar coses dolces igual que salades i gaudir-les, no hauríem de sentir culpa al menjar. Si alguna vegada veus que aquesta inseguretat i control va a més et deixo el nostre telèfon de l'entitat perquè ens puguis contactar i si vols en podem parlar (93 454 91 09). Moltes gràcies per escriure'ns. Una abraçada ben forta!
La Laura Centellas