Ns
Tinc dotze anys, em va venir la regla l'estiu passat, i desde aquell dia si em trec les ulleres veig un ull mes gran que l'altre, el nas mes cap a un costat i una parpella molt diferent. Les meves amigues diuen que soc guapa, perque soc rossa amb els ulls blaus. De tant en tant si em veig guapa i prima, pero normalment no. Li donc tres quarts del meu esmorzar a una amiga, i si menjo molt em sento culpable. El curs que ve començare hipica, pero cada any cambio. Tenis,ballet,taekwondo,natacio,patinatge,basqt... Tinc molts pels a les cames i per aixo porto pantalons llargs fins que s'acaba el cole. D'aqui poc la meva mare em portara a depilarme,tot i que no li agrada gaire la idea. A sobre de tot, l estiu passat una antiga amiga em va fer ciberbulling. Encara em sento malament, i de tant en tant ploro. No vaig ser jo que va dir lo quw em passava, va ser la meva millor amiga que tambe en rebia una mica de la mateixa noia. Una abraçada forta
Gracies
Laura Centellas

Hola, moltes gràcies per compartir amb nosaltres la teva situació. En primer lloc, m'agradaria dir-te que el que et va passar amb la noia que et va fer assetjament no va ser culpa teva i que quan hi ha alguna cosa que et preocupa o que et fa patir has d'explicar-ho a les persones en qui més confies. A vegades sols i soles no podem solucionar certs problemes, però si ho compartim podem arribar més fàcilment a aquesta solució. D'altra banda, recorda que no es tracta de canviar el cos per estimar-lo, si no estimar-lo sigui com sigui. Cos només en tenim un i tot i que ens hagin fet creure que el podem canviar quan vulguem, no funciona així. Depèn de molts factors, i deixar de menjar o obsessionar-se amb l'esport no és el camí correcte, és la porta d'entrada a malalties mentals greus. T'aconsello que puguis explicar les teves preocupacions a família i amistat i si existeix la possibilitat que puguis visitar al metge de capçalera per fer una revisió i assegurar-nos que si calgués alguna ajuda la rebessis per tal de tornar a sentir-te bé amb el teu cos com més aviat millor. Recorda que en aquesta edat el cos canvia, i s'assembla més al de la persona adulta i això escapa del nostre control. El cos serà més gran i ocuparà més espai i això és bo, cal que el nostre cos es desenvolupi i creixi d'una forma sana. Pel que fa a la depilació és la teva decisió, però és important fer-ho perquè una vol i no per la pressió de grup, per algun comentari o per por a què diran. Tothom té pèls, i és NATURAL tenir-ne. Ànims amb totes aquestes situacions i una abraçada molt forta!
La Laura Centellas