Canvis en la conducta alimentaria
Des de que era petita he anat a molts psicolegs i psiquiatres. El cas es que he tingut molts ingresos els quals eren per intents de suicidi pero quan m'ingrasaven deixava de menjar cosa que ja feia a casa pero ningú ho havia notat. Va arribar a tal punt que vaig deixar de menjar casi un mes el qual cada dia em sondaven uns 3 cops al dia. En el fons savia que si m'esforçava podia menjar i em tornava la gana pero no volia. El cas es que des de petita m'ha pasat que deixava de menjar una temporada i despres tornava a menjar amb normalitat. Mai m'han diagnosticat cap TCA encara que hi han especialistes que ho pensen i hi han que no tenen ni idea del que em pasa ja que el meu primer diagnostic va ser una depresio major ja fa uns quant anys, encara que he pasat per molts mes diagnostics i des dels 13 que em diuen possibles diagnostics...
El cas es que volia saver si es normal tenir epoques que deixes de menjar, et preucupes molt per les calories que ingereixes i fins i tot a vegades t'acabes desmallant i hi han vegades que me la pela tot encara que em segueixi veien grassa?
Gràcies
Laura Centellas

Hola, moltes gràcies per escriure'ns, el que ens expliques podria ser un trastorn de la conducta alimentària, però més enllà dels possibles diagnòstics (que alguns d'ells poden passar al mateix temps), tingues en compte que és important posar-se en mans d'especialistes i confiar en elles. És molt important que tu vulguis solucionar tot això que et passa, perquè pensa que t'està perjudicant i no és culpa teva. Si és un trastorn de la conducta alimentària estem parlant d'una malaltia que ningú escull tenir-la. Però es pot solucionar, se'n pot sortir. A vegades tot es gira i no va com una vol, però recorda que deixant de menjar no se soluciona res, només fem que la situació sigui més complicada. T'aconsello que puguis parlar-ne amb la teva família, amistat i sobretot, amb aquelles professionals qui t'atenen i que estan per ajudar-te. Confia en elles i en el procés, és la millor manera per revertir aquesta situació. Gràcies per explicar-nos-ho i una abraçada molt forta. Et deixo el telèfon de l'Associació Contra l'Anorèxia i la Bulímia per si ens vols trucar i en parlem (93 454 91 09).
La Laura Centellas