em fa mal
Ahir vaig tenir sexe per penetració per primer cop i em va fer bastant de mal, tot i anar ben lubricats i tenia la regla. Vam provar-ho varies vegades en diversos moments i em seguia fent bastant de mal. És normal?
Laura Centellas

Hola,
Normal no sabem si ho és però habitual sí.
Poden ser diverses coses: :
- Els nervis de les primeres vegades, tot i que el cos estigués excitat i lubricat, potser estaves tensa i una mica nerviosa per tenir relacions sexuals amb penetració per primera vegada i per tant, el teu cos podia estar tenint una contracció involuntària de la musculatura pèlvica...
- Si segueix passant i és una contracció involuntària de la musculatura pèlvica, podríem desenvolupar un vaginisme o una dispareunia.
- Una altra cosa que pot passar és que el tipus d'estructura d'himen faci que fins que es fisuri, aquest molesti. L'himen pot ser més rígid, més elàstic, més porós o menys, etc...
Així que t'animem a que si et segueix passant, que puguis consultar amb la llevadora de la tarda jove del teu centre d'atenció primària o amb el Centre jove d'anticoncepcio i sexualitat
;
També t'animaríem a que ara que ja ho has fet per primera vegada no només jugueu amb la penetració, conseixeu el vostre cos, com us agrada sentir plaer, què us agrada i què no, etc...
Moltes gràcies per utilitzxar el consultori!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
www.helenaangel.com
La Laura Centellas