amiga
hola, a l'octubre passat vaig anar de colònies amb l'institut. En aquelles colònies em vaig fer molt amiga d'una nena, i ella em va confessar que es provocava el vòmit per veure's més prima. em vaig quedar molt en xoc, no m'ho esperava. Vam continuar sent molt amigues després de les colònies però al cap com d'un mes vaig arribar a l'insti i no em parlava. La cosa és que ara ja ens hem distanciat totalment i parlem de tant en tant i riem i tal però ja està, no hem tornat a parlar del tema del vòmit. Però jo segueixo pensant molt en això, però no sé com ajudar-la, perquè no em veig dient-li un dia "hem de parlar del que et passa", no tinc prouta seguretat en mi mateixa, però després penso en com ho ha d'estar passant ella i li vull dir que parlem i tal però no ho acabo fent. No vull que la bola es faci més llarga ni que continui vomitant (si és q encara ho fa, que suposo q si).
Què faig?
Gràcies
Laura Centellas

Hola, moltes gràcies per explicar-nos-ho. Entenc que és una situació difícil per a tu. Vols ajudar la teva amiga, però creus que pot reaccionar malament o que serà complicat trobar el moment adient per parlar d'aquest tema. En primer lloc, pensa que un TCA fa que a vegades ens distanciem, tinguem canvis d'humor i un estat d'ànim molt variable. Tingues en compte que és la malaltia qui fa tot això, no la teva amiga. A l'hora de parlar-ne amb ella, si creus que pot no agradar-li, pots intentar d'oferir-te per si mai et necessita, per exemple: "si alguna vegada necessites parlar d'alguna cosa, jo sóc aquí". No cal preguntar-li per res en concret, ni oferir-te per parlar d'aquell tema. Si com a amiga estàs al seu costat i li fas saber que hi ets pel que et necessiti segur que en algun moment te'n parlarà. D'altra banda, si un cop en parleu t'adones que encara passa o que potser la situació és més greu has d'animar-la a explicar-ho a un adult (i si no vol, explicar-ho tu). Mitjançant l'adult és com podem arribar a solucionar aquests problemes el més ràpid possible. Sols i soles és molt difícil que això se solucioni. Recorda que si fos el cas, ho faries per tal d'ajudar-la, i no hi hauria millor demostració d'una bona amistat que animar-la a explicar-ho i si no vol, fer-ho tu. Moltes gràcies i una abraçada ben forta!
La Laura Centellas