Com sóc jo davant els altres
Hola, sovint em faig preguntes sobre mi mateixa. jo tinc varis grups d'amigues: el de l'institut, el del cau... a cada grup sóc una persona ben diferent, llavors em pregunto sovint: en quina de les dues sóc jo realment? a vegades arribo a la conclusió que la meva verdadera jo no sóc cap de les dues. o sinó em faig una altra pregunta per respondre'm: Qui sóc jo en realitat?
Només sé que als dos grups d'amigues sóc la que mai s'enfada, la que fa gràcia a tothom, la nena petita... I jo no vull ser així, no sóc així, estic farta de no poder-me queixar seriosament, o sigui, quan em queixo davant de les meves amigues els hi faig gràcia, crec q els hi sembla la rebequeria d'una nena petita, els hi semblo una nena petita. I no vull semblar això perquè no ho sóc. Es q és com que quan estic amb les meves amigues canvio una mica, però no sé si cap a bo o cap a dolent. M'agradaria dir-ho a les meves amigues, sobretot les del institut, però crec que no em prendrien seriosament.
Moltes gràcies per tot
Laura Centellas

Hola!
És veritat que el nostre comportament es pot veure afectat per les persones amb qui estem. És cert que en funció de les persones que ens envolten, ens pot sortir un tret del caràcter més marcat o un altre. I està bé!
Però si tu vols canviar una mica la imatge que tenen de tu, hauràs de parlar-ne directament. Explica'ls que no et fa sentir bé aquesta imatge que tenen de tu i que t'agradaria que siguin més agradables amb tu.
Per altra banda, respassa quins son els comportaments que fas que poden fer-los pensar que ets més infantil i intenta donar-los una volta. A vegades, per exemple, quan ens queixem ho fem amb un to de "queixa" que pot semblar el to de queixa dels infants i potser hauràs d'entrenar una comunicació més directa i ferma. Com ho veus?
I, si tot i això, et continuen fent sentir malament... potser hauràs d'ampliar el teu cercle d'amistats i buscar altres persones que et tractin de tu a tu i vulguin conèixer la persona que ets actualment.
Una abraçada!
La Laura Centellas