Em sento sola
Hola,
ja fa uns dies que estic pensant si fer la consulta o no pero he decidit que si. El cas es que jo en el meu dia a dia em sento sola es a dir si estem en un grup de gent soc la unica que es queda apartada i aixo emocionalment em fa sentir fatal, tot aixo que em pasa no ho dic a ningu perque no m'atraveixo, jo soc una persona que soc molt reservada per explicar els meus problemes. També em sento sola cuan estic a clase i he de fer grups amb algú sempre em quedo sola ningu vol anar amb mi es com si em tinguessin mania o algo i jo crec que es perque ya una nena de la clase que no li caig be i com que ha ella no li caig be ja no li he de caure be a ningu de la clase, i aixo. fot bastant.
No se si m'he explicat gaire be pero em podrieu donar alguna solucio?
Laura Centellas

Hola bonica,
Uff.... la sensació de sentir-se sola pot ser molt dolorosa...  i entenem perfectament que estiguis amb aquest patiment i amb aquest malestar.
Des d'aquí et podem dir un parell de coses:
- Per una banda, parla-ho amb el teu tutor/a per intentar canviar les dinàmiques de grup. Potser ara és massa tard, però de cara al curs vinent pots demanar que facin alguna cosa a l'hora de tutoria per intentar que el grup sigui més inclusiu i tu puguis relacionar-te amb altres persones de la classe.
- Per altra banda, et demanarem que facis un pas endavant. És a dir, a vegades adoptem una actitud passiva, esperant que les altres persones ens facin propostes (per quedar, per fer treballs...) però l'adolescència és un moment molt egocèntric i costa molt fixar-se en els altres. Així que et demanarem que siguis tu qui faci el primer pas per apropar-te a algú i demanar-li si vol fer el treball amb tu. Sabem que és difícil, però mostrar-te disponible també farà que les altres persones acceptin més fàcilment, ja veuràs!
Esperem haver-te ajudat una mica,
Una abraçada!
La Laura Centellas