sóc massa jove?
hola! fa un temps que tinc parella i es prou estable.
el tema del sexe sempre l'hem deixat bastant de banda, degut a que jo en un principi no estava del tot preparada.
la meva parella(noi) m'ho respecte totalment i de fet mai m'ha ni forçat ni tan sols mencionat el tenir relacions sexuals tot i saber que ell vol.
fa un cert temps que crec que estic més preparada, no tant potser per penetracio però si que per experimentar en parella, conèixer els meus límits i compartir aquest espai amb ell.
ho he parlat amb ell i m'ha assegurat que arribarem fins on em senti còmode i que sempre es basarà moltíssim amb la comunicació i que si donat el cas no vull, no passa absolutament res.
clarament el problema aquí no es ell, ell és super super respectuós. el problema està que un cop els ho he mencionat als meus pares (tenim moltíssima confiança) m'han dit que soc massa jove i immadura i que no creuen que ho hagi de fer, diuen que m'esperi. jo la veritat, independentment de la meva edat (15) sento que realment estic en un moment i en una relació que m'obre les portes a experimentar, I per un cantó em sento fins i tot "puta" o "guarra" per voler provar-ho, I per l'altre em veig prou preparada i segura de la meva elecció.
sóc massa jove? m'hauria d'esperar? sóc una puta per tenir aquesta curiositat/desitg? com se si realment estic preparada o es només un cacau mental?
moltíssimes gràcies
Laura Centellas

Hola,
Moltes gràcies per la teva confiança!
Ens sembla fantàstic que tinguis tanta confiança i comunicació amb els teus pares. És normal que et vegin jove, certament ho ets, ets molt jove. Compartir la nostra sexualitat amb una altra persona implica tenir en compte varies coses ja que compartir la nostra sexualitat implica que hem de tenir present que poden haver-hi conseqüències, conseqüències a curt, a mig i a llarg termini. Com ens sentim en aquell moment, si fa mal, com reacciona l'altre persona, com ens sentim passada una estona, què passa si es trenca el preservatiu, què passa si no hi ha preservatiu, què passa si la parella no se'l vol posar per 1.500 excuses... què passa si després la relació s'acaba, ho estem fent per l'altre o per què nosaltres hem pres aquesta decisió?
En primer lloc, és normal que estiguis feta un cacau, et diríem que per prendre la decisió, aquesta hauria d'incloure:
- Que tinguessis informació sobre tenir relacions sexuals de forma responsable (preservatiu sí o sí, i tenir clar què fer si hi ha un accodent, si es trenac el preservatiu, si es queda dins, etc...).
- Que la decisió sigui teva, és a dir, que tu vulguis donar aquest pas, no només perquè la teva parella ho vol i ho desitja, sinó perquè tu ho vols experimentar.
- Que la curiositat i les ganes guanyin als nervis (no a la por, si hi ha por, pel motiu que sigui, espera, ja arribarà el moment).
- No tinguis pressa, ni el tren només passa una vegada ni res d'axiò. Si vols esperar, espera. La teva parella ho ha de respectar, i si no ho respecta ja t'està dient molta informació d'ell...
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
www.helenaangel.com
La Laura Centellas