I ara què dic?
Hola!
Aquesta consulta ésbastant important per mi, perquè és sobre una cosa que em passa gairebé sempre. La cosa és que jo soc una persona a la qual a vegades li costa estar a soles amb una altra persona, perquè no trec gaires temes de conversa, tot i que sempre ho intento, però és com si el cervell se'm bloquegés i llavors no trobo cap tema del qual parlar o a través del qual treure una conversa més llarga. Això em passa moltes vegades, però sobretot, hi ha un noi de l'institut que m'interessa i m'agradaria conèixer-lo per saber si m'agrada o no (no coincidim en cap classe però hi ha hagut moltes mirades i sempre ens saludem), però ell també és molt parat i vergonyós, de manera que ell no treu temes de conversa i jo ho intento, però no acaba de sortir bé, perquè quan trec un i ell respon, jo ja no sé què més puc dir... Per tant, el problema és que mai no sé què dir o com ser més interessant, però això també em passa amb alguns amics i amigues, en canvi, hi ha un parell d'amigues amb les que no he de pensar gaire per parlar perquè em surt més fàcilment.
Espero la vostra resposta. Moltes gràcies.
Laura Centellas

Hola!
Primer de tot és important recordar que cada persona és diferent i que hi ha persones més extrovertides i d'altres més introvertides. Hi ha persones que tenen una necessitat de comunicar-se constantment i d'altres que fan processos més interns i no els comuniquen igual.
I acceptar-ho és important. Sembla que a nivell social es valora que siguis extrovertida i sociable, però cal reivindicar les diferències de caràcter i temperament!
Dit això, si aquesta persona t'interessa, intena pensar què vols saber d'ell i què li vols explicar de tu. També pots proposar-li de fer una activitat. A vegades és més fàcil deixar-se anar quan estàs fent alguna altra cosa que no quan únicament hi ha d'haver conversa.
Finalment, intenta posar el focus en la conversa, en el que t'està dient i en el que vols explicar. Centra't en entendre i exposar els teus arguments. Veuràs que des d'aquí serà una conversa més fluïda ;)
Una abraçada!
La Laura Centellas