Primeres vegades
Hola!
Fa uns dies la meva parella i jo vam tenir la nostra primera vegada amb penetració. De moment, estem utilitzant només preservatiu masculí. Caldria que comencés amb un altre mètode anticonceptiu com pastilles o no cal? A més, no sabem on podem aconseguir més preservatius. On podriem anar? I per una altra banda, no se com explicar-lo als meus pares. Encara que tinguem confiança, sempre que hem parlat d'aquest tema (i més des de que tinc parella) no els hi ha fet molta gràcia la idea que jo algun dia podria començar a tenir relacions. Algun consell per a que no s'ho prenguin molt malament?
Moltes gràcies!
Laura Centellas

Hola,
Amb l'ús del preservatiu masculí n'hauríeu de tenir suficient si l'utilitzeu de forma correcte:
- Tenir-los guardats a un lloc a temperatura ambient, ni fred, ni calor.
- Que no estiguin caducats (obviament).
- Que el porti posat en tot moment en que hi hagi contacte entre els vostres genitals
- Que una vegada ejaculi el retireu del penis, subjectant la base del preservatiu per assegurar que no es queda dins la vagina (quan ejaculen, el penis perd l'erecció i el preservatiu que quedava apretat amb l'erecció, quan es perd, ja no queda tan apretat).
- Comprovar omplint amb aigua que el preservatiu no té cap fisura.
Si hi ha algun accident, és a dir, si el preservatiu es trenca pel motiu que sigui, heu d'anar al CAP (amb 16 anys no acostumen a demanar autorització ma/paterna i et podran donar la píndola de l'endemà.
Per a aconseguir-ne més, en podeu comprar a qualsevol supermercat, farmàcia o anar al Centre Jove d'Anticoncepció i Sexualitat i mirar si en tenen a disposició de les persones usuàries del centre (
)
Pel que fa a com s'ho puguin prendre, no sabem quin tipus de relació teniu però si hi ha confiança potser la millor manera és des de la  sinceritat, que puguis informar per a que n'estiguin assabentats per si hi ha alguna complicació, i que sàpiguen que comptes amb ells.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
www.helenaangel.com
La Laura Centellas